بین الملل

قیمت‌ نفت در انتظار کاهش تولید اوپک جهش کرد

شروع معاملات هفتگی بازارهای نفت با نگرانی معامله گران از کاهش احتمالی تولید نفت اوپک، با صعود یک درصدی قیمت همراه شد.

همچنین بخوانید

 به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، با آغاز معاملات بازارهای نفت این هفته در روز دوشنبه، درحالی که تاجران انتظار دارند عربستان سعودی اوپک  را به سوی کاهش تولید هدایت کند، قیمت نفت خام حدود ۱ درصد جهش کرد.
 اما علی‌رغم این اخبار، حال‌وهوای بازارها همچنان با وجود اختلافات شدید تجاری بین دو اقتصاد برتر جهان، آمریکا و چین، که چشم‌انداز تقاضا را مبهم کرده است، ضعیف باقی ماند.

 تا ساعت ۷:۱۰ به وقت تهران، قیمت هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت خام، ۵۳ سنت یا ۰.۸ درصد رشد کرد و به ۶۷.۲۹ دلار رسید.

قیمت هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۷۱ سنت یا ۱.۳ درصد جهش کرد و به ۵۷.۱۷ دلار رسید.

 استفان اینس، از شرکت کارگزاری اوآندا در سنگاپور، می‌گوید: رشد بازارهای جهانی نفت همچنان در انتظار اوپک پلاس است تا تولید نفت را به مقدار قابل‌توجهی کاهش دهند.

 عربستان سعودی، رهبر سازمان کشورهای صادرکننده سوخت، اوپک، به این سازمان و متحدان آن فشار می‌آورد تا برای جلوگیری از عرضه مازاد، با توجه به کند شدن رشد تقاضا، تولید خود را بین ۱ تا ۱.۴ میلیون بشکه در روز کاهش دهند.

 بخشی از این پس از این اتفاق افتاد که آمریکا به طور غیرمنتظره‌ای، به ۸ خریدار بزرگ نفت ایران که اکثر آنها در آسیا هستند، از تحریم‌های نفتی جدید ضد ایرانی، معافیت داد.

 در عین حال تولید نفت خام آمریکا همچنان درحال رشد است و به تازگی به رکورد ۱۱.۷ میلیون بشکه در روز رسیده است.

 طبق اعلام شرکت خدمات انرژی بیکر هیوز، حفاران آمریکایی در هفته منتهی به ۱۶ نوامبر، ۲ حلقه دیگر به تعداد چاه‌های نفت تحت حفاری خود افزودند تا تعداد کل آنها به ۸۸۸ حلقه برسد، که این بالاترین سطح از مارچ ۲۰۱۵ تا کنون است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا