صنعت، معدن، تجارت

معدن مقابل شدیدترین تحریمها تاب‌آور است/هشت طرح فولادی بلاتکلیف

معاون وزیر صنعت خواستار اجرای نقشه راه معدن شد و با اشاره به اینکه معدن در شدیدترین تحریم ها تاب آور است، گفت: هشت طرح فولادی هنوز تعیین تکلیف نشده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل و رئیس هیات مدیره سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت آغاز شد.

پیش از این مهدی کرباسیان، ریاست ایمیدرو را بر عهده داشت که با اجرای قانون بازنشستگی، از سمت خود استعفا کرد. 

قرار بود در این مراسم وزیر صنعت حضور داشته باشد اما هم اکنون سرقینی معاون امور معدنی وزیر صنعت در این مراسم حضور یافته است. مهدی کرباسیان نیز در حال حاضر در مراسم حضور ندارد. 

 جعفر سرقینی در مراسم معارفه سرپرست سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) گفت: معدن در تحریم ها کمترین آسیب را دیده است و هر چقدر هم که تحریم قویتر شود، ما تاب آور هستیم.

معاون وزیر صنعت افزود: صادرات فولاد ١١درصد به لحاظ وزنی و ٢٣درصد به لحاظ ارزشی رشد داشته و صادرات از مرز یک میلیارد و ۶٠٠میلیون دلار گذشته است.

وی تصریح کرد: ظرفیت زنجیره فولاد به ٢٠۵میلیون تن رسیده که اگر صد میلیون تن به آن اضافه شود، وضعیت بهتر خواهد شد.  

سرقینی گفت: هیچ تحریمی نمی تواند معدن و صنایع معدنی را از پا دربیاورد و ما از پس تحریم ها بر می آییم.

وی افزود: مطالبات وزارت صمت از ایمیدرو بسیار بالا است و باید تکرار شود؛ به این معنا که هشت طرح فولادی به صورت کامل به بهره برداری نرسیده است و ایمیدرو باید لیدر باشد؛ ضمن اینکه پروژه های نیمه تمام باید تعیین تکلیف شود؛ یعنی این پروژه ها سالها است که مکتوب می شوند؛ ولی تعیین تکلیف نشده اند.

معاون وزیر صنعت با بیان اینکه در دوره کرباسیان، به اکتشافات سر و سامان داده شد و مهدی اباد به سرانجام رسید، گفت: مطالبات باید گفته شده و کار پیش برده شود.

همچنین، فتح الهی، مدیرکل دفتر وزارتی وزارت صمت، گفت: وزیر صنعت به دلیل مشغله های بسیار و با توجه به ابلاغ منع به کارگیری بازنشستگان، که از حضور برخی از افراد باتجربه در وزارتخانه منع شده ایم، در این جلسه حضور ندارد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا