خودروصنعت، معدن، تجارت

توجه به اقشار ضعیف در افزایش قیمت خودرو

افزایش قیمت خودرو باید به نحوی باشد که در حق قشر ضعیف جامعه احجاف نشود

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، امرالله امینی کارشناس صنعت گفت: خودرو یک صنعت انحصاری است و خودروسازان با وجود آنکه نتوانسته اند به طور کامل قطعات مورد نیاز خود را داخلی سازی نمایند اما تا حدودی در امر تولید خود کفا شده اند.

وی افزود: قیمت گذاری کالایی همچون خودرو به عوامل مختلفی بستگی دارد از این رو خودروسازان می توانند با مدیریت صحیح، بررسی بازار و بر اساس واقعیات اقدام به افزایش قیمت محصولات خود نمایند به نحوی که در حق قشر ضعیف جامعه احجاف نشود.

امینی بر لزوم نظارت و حمایت دولت از خودروسازان تاکید کرد و گفت: شرایط اقتصادی به نحوی تاثیر گذار شده که خودروسازان قادر نیستند به بانکها بدهی های خود را پرداخت نمایند و از این رو می توانند با مدیریت اصولی و کاهش هزینه های سربار، مانع از افزایش عوامل تولید و موانع بازپرداخت معوقات خود شوند.

وی افزود: شرایط اقتصادی همچون افزایش قیمت ارز، مواد اولیه و تاثیر دلالان در بازار خرید و فروش خودرو به نحوی است که نه تنها شورای رقابت بلکه هیچ نهاد دیگری هم قادر به تعیین قیمت نیست.

کارشناس صنعت خودرو رعایت اصول کیفی از جانب خودروسازان را ضروری دانست و گفت: رابطه مستقیمی میان افزایش تولید و کاهش هزینه ها وجود دارد. لذا هر چه آمار تولید خودروسازان کاهش یابد هزینه های بسیاری بر دوش آنها سنگینی خواهد کرد.

وی در پایان افزود: واقعیت را باید بپذیریم که در شرایط دشواری قرار داریم، نقدینگی زیاد است و برخی افراد خصوصا دلالان به راحتی قیمت های تعیین شده در بازار آزاد خودرو را می پردازند و از این رو موجب افزایش کاذب قیمت ها می شوند. لذا باید آینده نگری کرد و برای خروج از بحران پیش رو از متخصصان و کارشناسان مجرب بهره جست.

منبع
تابناک

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا