انرژی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی: آب شرب می‌خواهیم

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: اختصاص منطقه آزاد تجاری مستقل به خوی، تکمیل جاده استراتژیک خوی- قطور، تکمیل دانشگاه دولتی، احداث سد غازان بخاطر نبود آب شرب از خواسته مردم خوی از ریاست محترم جمهور است.

به گزارش آرمان اقتصادی، حجت الاسلام سید مهدی قریشی در جمع مردم خوی که با حضور حسن روحانی در ورزشگاه چمران خوی برگزار شد ضمن خوشامدگویی به رئیس جمهور  با بیان اینکه امیدواریم حضور دولت مردان در استان موجب حل مسائل و مشکلات استان شود، خواستار حل مشکلات مردم آذربایجان غربی شد.

محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی نیز در این مراسم  با اشاره به این که شهرستان خوی شهر دلیران و مومنان است که امروز میزبان رئیس جمهور است  ادامه داد: مسائل و مشکلات استان در جلسه شورای اداری مطرح می‌شود و در رابطه با آنها تصمیمات لازم گرفته خواهد شد.

همچنین بخوانید

حجت الاسلام سید رضی شکوری امام جمعه خوی نیز ضمن خوشامد گویی به رئیس جمهور تصریح کرد: اختصاص منطقه آزاد تجاری مستقل به خوی، تکمیل جاده استراتژیک خوی- قطور ، تکمیل دانشگاه دولتی و احداث سد غازان به خاطر نبود آب شرب از خواسته مردم خوی از ریاست محترم جمهوری است.

حسن روحانی، رئیس‌جمهور در بدو ورود به فرودگاه خوی گفت: در سفر استانی به آذربایجان غربی پروژه‌های مهمی از جمله بیمارستان ۲۲۰ تخت‌خوابی خوی و راه‌آهن ارومیه افتتاح می‌شود.

وی اظهار کرد: بسیار خوشحالم که در ماه ربیع المولود خداوند این توفیق را داد تا مهمان مردم قهرمان، دلاور، مرزدار و عزیز آذربایجان غربی باشم. در آغاز سفر به زیارت مردم خوی آمدم که مردم شریف، عالم پرور و شهید پرور هستند.

وی هدف از انجام این سفر خود را بررسی طرح‌هایی که در سفرهای گذشته مورد تصویب قرار گرفته است دانست و گفت: اگر طرحی باقی مانده است باید تکمیل شود.

به گزارش آرمان اقتصادی، استان آذربایجان غربی در شمال غرب ایران واقع شده که ۲.۶۵ درصد از مساحت کل کشور را تشکیل می‌دهد؛ این استان مرزی از شمال و شمال شرق با جمهوری آذربایجان و ارمنستان، از غرب با کشورهای ترکیه و عراق، از جنوب با استان کردستان و از شرق با استان آذربایجان شرقی و زنجان همسایه است.

آذربایجان غربی با توپوگرافی متنوع و گسترده‌ای دارای ۱۷ شهرستان با بیش از ۳ میلیون جمعیت است که دارای ظرفیت‌های قابل توجهی است و فقط نیاز به کمی توجه از سوی رئیس جمهور دارد تا بتواند خود را به اثبات برساند و مردم این استان انتظار دارند تا در سفر رئیس جمهور مشکلات موجود استان مورد توجه و پیگیری قرار گرفته و نسبت به حل آن اقدام شود.

 در سفر رئیس جمهور به آذربایجان غربی قرار است طرح‌های متعددی از قبیل بیمارستان ۲۰۰ تخت خوابی امام خمینی (ره) شهرستان خوی، آزمایشگاه مرجع و کلینیک روزانه ارومیه، گازرسانی به ۲۰ روستای استان و شهر سرو ارومیه، فرودگاه و نیروگاه ماکو، فاز توسعه بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه و طرح‌های توسعه بیمارستان‌های شهید مطهری و آیت الله طالقانی ارومیه به بهره‌برداری برسد و کلنگ احداث بزرگراه بازرگان به مرند و ایواوغلی به زمین زده شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا