امور زیربناییراه و ساختمان

نمایشگاه هوایی ایران صحنه اقتدار و توانمندی‌های ایران در صنعت هوانوردی است/ حضور نمایندگان سوخو برای مذاکره با فعالان هوایی ایران

دبیر نمایشگاه هوایی ایران گفت: معتقدیم این مردم هستند که در نهایت نوع و مدل هواپیماها در ناوگان هوایی ایران را تعیین می‌کنند و هواپیماها در شرکت‌های خارجی در یک شرایط رقابتی می‌توانند وارد ناوگان هوایی کشورمان شوند.

به گزارش آرمان اقتصادی،، بیژن بنکدار در نشست خبری امروز با اشاره به برگزاری نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی هوایی ایران در جزیره کیش گفت: این نمایشگاه یکی از مهم‌ترین رویدادها در صنعت هوانوردی و فضایی کشور محسوب می‌شود و این فرصت فراهم می‌شود که شرکت‌های خارجی از جمله شرکت‌های تولیدکننده قطعات و سازندگان هواپیما به صورت مستقیم با شرکت‌های ایرانی وارد مذاکره شوند.

وی با تاکید بر اینکه علی‌رغم فشارها برای اعمال تحریم‌های سخت علیه صنعت هوانوردی ایران گفت: نمایشگاه هوایی با حضور چیزی حدود هشت شرکت‌کننده خارجی در منطقه برگزار می‌شود.

دبیر نمایشگاه هوایی ایران در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اینکه آیا نمایندگان سوخو در این نمایشگاه حضور خواهند داشت، گفت: تاکنون مقامات شرکت سوخو برای حضور در نمایشگاه هوایی ایران اعلام آمادگی کرده‌اند و این فرصت وجود دارد که این مدل هواپیما برای ناوگان مسافری ایران مورد ارزیابی قرار بگیرد اما معتقدیم این مردم هستند که در نهایت نوع و مدل هواپیماها در ناوگان هوایی ایران را تعیین می‌کنند و هواپیماها در شرکت‌های خارجی در یک شرایط رقابتی می‌توانند وارد ناوگان هوایی کشورمان شوند.

وی افزود: در این نمایشگاه شرکت‌هایی از روسیه، مالزی، اوکراین حضور خواهند داشت و در مجموع نهمین نمایشگاه هوایی ایران با حضور ۱۱۵ شرکت‌کننده داخلی و خارجی برگزار می‌شود.

بنکدار با تاکید بر اینکه این نمایشگاه می‌تواند دریچه‌ای رو به معرفی توانمندی‌های کشور در صنعت هوایی باشد گفت: در کنار این نمایشگاه اولین کنفرانس هوانوردی عمومی با همکاری پژوهشکده هوافضا برگزار می‌شود که تاکنون ۱۰۰ مقاله برای ارائه در این کنفرانس ارائه شده که از این تعداد ۴۰ مقاله پذیرفته شده است.

دبیر نمایشگاه هوایی ایران با اشاره به حضور تیم‌هایی از روسیه و اوکراین برای حضور در نمایشگاه هوایی اظهار داشت: در چهار روز از برگزاری این نمایشگاه، نمایش هوایی با حضور تیم میگ ۲۹ روسیه، L39 لتونی، زنبورهای بالستیک ۲۰ و نیروهای هوایی ارتش و سپاه حضور دارند.

بنکدار با تاکید بر اینکه این نمایشگاه فرصتی است تا بتوانیم از ظرفیت‌ شرکت‌های دانش‌بنیان برای تولید قطعات مورد نیاز شرکت‌های هوایی استفاده کنیم گفت: این نمایشگاه با حضور شرکت‌های دانش بنیان برگزار می‌شود و سیاست در صنعت هوانوردی بر این پایه است که بتواند از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان برای تولید قطعات مورد نیاز ایرلاین‌ها استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه ایران می‌تواند برگزارکننده نمایشگاه‌‌های هوایی در کشورهای خارجی باشد گفت: در حال حاضر دوبی و بحرین در تلاش هستند که در حوزه نمایشگاه‌های هوایی صاحب برند شوند اما ایران سابقه ۱۸ ساله در برگزاری نمایش های هوایی داشته و اگر در طول این سال‌ها تحریم نبودیم، در حال حاضر می‌توانستیم نمایشگاه هوایی را با حضور ۲۰۰ شرکت‌کننده خارجی برگزار کنیم.

دبیر نمایشگاه هوایی ایران با تاکید بر اینکه ایران بهترین مارکت هوایی در منطقه است گفت: جمعیت ۸۰ میلیون نفری ایران مخاطب سفرهای هوایی هستند و در صورت گسترش زیرساخت‌های هوایی ایران و افزایش ناوگان هوایی کشور می‌توان از خروج ارز قابل توجه برای خرید بلیت هواپیما از شرکت‌های خارجی جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به زمان برگزاری نهمین نمایشگاه هوایی ایران گفت: این دوره از نمایشگاه هوایی از تاریخ پنجم تا هشتم آذرماه با حضور وزرای راه و شهرسازی، وزارت دفاع، معاون رئیس جمهوری، رئیس سازمان گردشگری و میراث فرهنگی در جزیره کیش برگزار می‌شود.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا