امور زیربناییراه و ساختمان

حضور روس‌ها در نمایشگاه بین‌المللی هوایی برای فروش هواپیماهای مسافری

دبیر نهمین نمایشگاه بین‌المللی هوایی ایران با اشاره به استقبال روس‌ها از همکاری با ایران در تامین هواپیمای مسافری گفت: تیم‌هایی از روسیه برای مذاکره در زمینه فروش هواپیمای مسافری در نهمین نمایشگاه بین‌المللی هوایی ایران حضور می‌یابند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بیژن بنکدار با اشاره به برگزاری نهمین نمایشگاه بین‌المللی هواپیمایی ایران،  اظهار داشت:‌ این نمایشگاه روزهای ۵ تا ۸ آذر ماه امسال برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: نمایشگاه بین‌المللی هوایی ایران مهمترین رویداد در صنعت هوایی و فضایی کشور محسوب می‌شود. این نمایشگاه ۱۸ سال پیش در جزیره کیش پایه‌‌گذاری شد و هر دو سال یک بار تکرار می‌شود و امروز به بلوغ رسیده است.

همچنین بخوانید

دبیر نهمین نمایشگاه بین‌المللی هوایی ایران افزود: این نمایشگاه دستاورد تعامل همه ارگان‌های فعال در حوزه هوایی،‌هوانوردی و هوافضا است و در این نمایشگاه سازمان هواپیمایی کشوری، انجمن شرکت‌های هواپیمایی، سازمان صنایع هوایی،‌پژوهشگاه‌های هوایی، مرکز ساخت، تعمیرات و پشتیبانی قطعات هوایی، شرکت هلیکوپتری و دانشکده‌های هوایی و فضایی و هواپیمایی حضور دارند.

بنکدار افزود: این نمایشگاه در شرایط تشدید فشارهای بین‌المللی برگزار می‌شود و در چنین شرایطی می‌خواهیم با ایجاد جاذبه بیشتر در عرصه هوایی این نمایشگاه به صورت مناسب برگزار شود. نمایشگاه مذکور دریچه‌ای به سمت توانمندی‌ داخلی و صنعت هوایی و هوانوردی است.

وی  بیان کرد: امسال در کنار نمایشگاه اولین کنفرانس بین‌المللی هوانوردی عمومی با همکاری پژوهشگاه هوافضا و دانشکده‌های هوا و فضا نیز برگزار می‌شود.

دبیر نهمین نمایشگاه بین‌المللی هوایی ایران از برگزاری نمایش‌های هوایی در نهمین نمایشگاه بین‌المللی هوایی ایران خبر داد و گفت: هر ۴ روز بین ساعات ۱۴ تا ۱۶ نمایش هوایی برگزار می‌شود.

بنکدار بیان کرد: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی هوافضای سپاه نیز در این نمایشگاه حضور دارند.

وی گفت: گروه ۷ فروندی میگ ۲۹ روسی و گروه ۶ فروندی جت L39 از لتونی (زنبورهای بالتیک) به ارائه نمایش‌های هوایی در نمایشگاه می‌پردازند.

دبیر نهمین نمایشگاه بین‌المللی هوایی ایران افزود:‌امسال ۱۱۵ شرکت در نمایشگاه بین‌المللی هوایی حضور دارند که ۱۰۵ شرکت داخلی و ۱۰ شرکت خارجی است. اگر شرایط تحریم‌های بین‌المللی نبود پیش‌بینی کرده بودیم بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ شرکت خارجی در نمایشگاه امسال حضور یابند.

بنکدار افزود: امسال شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه ساخت قطعات هواپیمای غیرنظامی در نمایشگاه حضور می‌یابند.

وی ادامه داد: اهداف نمایشگاه برقراری ارتباط قوی بین سازنده‌های قطعات هوانوردی داخل توسط دانش‌بنیان‌ها و شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی است.

دبیر نهمین نمایشگاه بین‌المللی هوایی ایران با بیان اینکه نمایشگاه‌های هوایی منطقه با همکاری شرکت‌های بزرگ بین‌المللی اجرا می‌شود، گفت: در این ۱۸ سال تلاش کردیم بدون استفاده از کمک‌های بین‌المللی این نمایشگاه را با استفاده از توان ملی برقرار کنیم.

بنکدار تاکید کرد:‌ کشور ما باید ناوگان هواپیمایی مسافری پیشرفته و هواپیماهای مدرن داشته باشد و خود مسافران خود را جابجا کنیم. به جای آنکه مسافران ما توسط کشورهایی نظیر امارات و ترکیه جابجا شوند.

وی گفت: نهمین نمایشگاه بین‌المللی هوایی ایران امسال با حضور وزیر راه و شهرسازی، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برگزار می‌شود.

منبع
فارس

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا