انرژی

کلنگ زنی مجتمع پتروشیمی برای تولید ۶ میلیون تن محصول در قشم

مدیر عامل و رییس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد قشم گفت: همزمان با توسعه صنعت پتروشیمی در منطقه قشم روند توسعه اقتصادی و صنعتی در این منطقه شتاب خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،حمیدرضا مومنی مدیر عامل و رییس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد قشم در همایش تخصصی معرفی فرصت های سرمایه گذاری قشم در حوزه نفت و انرژی  قشم را در مسیر توسعه اقتصاد ملی در حوزه نفت و انرژی بسیار تأثیرگذار دانست و گفت: قشم دارای دو دوره منفک اقتصادی است یکی قبل از ایجاد منطقه آزاد که تنها کشاورزی، شیلات و تجارت بود و برای برند سازی، تولید و تامین نیاز کشور حرکت نشده است. بعد از سال ۷۲ بر اساس مصوبه مجلس مبنی بر منطقه آزاد تجاری شدن قشم دورهدوم اقتصادی شکل گرفت که قشم به عنوان هاب نفت و انرژی سرمایه‌گذاری شود.اسناد بالادستی و مشاوران خارجی به ویژگی این منطقه و قابلیت‌های آن در اقتصاد دریا محور اذعان داشته‌اند.

وی افزود: ۱۷ میدان هیدروکربوری در داخل و اطراف منطقه وجود دارد و میادین نفتی و گازی سلخ، گورزین و هنگام راداریم. دسترسی به خوراک ۲۵ میلیون مترمکعب که با سرمایه‌گذاری یکی از کشورهای جنوب شرق آسیا ۲۶ میلیون تن نیز اضافه شده است بنابراین در تامین خوراک مشکل نداریم و یک مجموعه بزرگ پتروشیمی بزودی با سرمایه‌گذاری ۷.۴ میلیارد دلار برای تولید ۶ میلیون تن محصول کلنگ خواهد خورد.

همچنین بخوانید

مومنی تصریح کرد: فرصت دیگر سرمایه گذاری در قشم بحث بانکرینگ و ذخیره سازی است که در حال حاضر ذخیره سازی ۶.۴ میلیون بشکه در حال احداث است. همچنین در مورد تامین برق اولین نیروگاه خورشیدی با ۱۰ مگاوات در حال بهره برداری است و ظرفیت تامین برق تا ۲۰ میلیون مگا وات وجود دارد.

وی به سه ماموریت سازمان منطقه آزاد قشم در زمینه سرمایه‌گذاری حوزه انرژی اشاره کرد و گفت: وظیفه داریم برای سرمایه‌گذاری تامین منابع مالی را قطعی کنیم و شرایط پرداخت و زمان اجرای پروژه تعیین کنیم. دستگاه حاکمیتی مرکز امور را بر عهده خواهد گرفت و سازمان منطقه آزاد قشم نقش هماهنگ کنندگی را برعهده خواهد داشت و در بخش زیرساخت امکانات فراهم خواهد شد.نفت

منبع
ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا