بورسبورس اوراق

انتشار قیمت های تعدیل شده به افزایش سرمایه و سود نقدی و تقویم آماری

گروه آمار و تحلیل ریسک مرکز پژوهش، توسعه و مطالعات اسلامی سازمان بورس و اوراق بهادار با همکاری شرکت مدیریت فناوری بورس تهران اقدام به محاسبه قیمت های تعدیل شده سهام نسبت به افزایش سرمایه و سود نقدی کرده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، این قیمت ها و مطالعه  ارتباط آن با بازدهی کل بازار برای تحلیل‌گران مالی، شرکت های رتبه بندی، سرمایه‌گذاران، محققین و دانشجویان، دستاوردهای زیادی ایجاد می‌کند. نتیجه‌ این محاسبات و تحلیل در خصوصاً محاسبه‌ بتا (شاخص اندازه‌گیری ریسک سیستماتیک)، رتبه‌بندی سهام بر اساس ریسک و بازدهی کل، ارزش‌گذاری شرکت‌ها، بررسی مالی پروژه‌های سرمایه‌گذاری، تعیین نرخ بازدهی مورد انتظار سهامداران، هزینه‌ی سرمایه و تحلیل‌های مالی از این دست مورد استفاده قرار می‌گیرد. این شاخص هم اکنون از آذر ۱۳۸۷ تا ۲۳ آبان ماه ۱۳۹۷ روی سایت پژوهش قرار گرفته است و به صورت هفتگی به روزرسانی خواهد شد.

علاقه مندان می توانند جهت دسترسی به این قیمت ها به بخش شاخص سود نقدی و قیمت شرکت ها در منوی آمار و داده های سایت مرکز پژوهش به آدرس (rdis.ir) مراجعه کنند.

گروه آمار و تحلیل ریسک مرکز پژوهش، همچنین به منظور اطلاع مراجعه کنندگان از زمان انتشار گزارش های آماری وضعیت بازار سرمایه، اقدام به تهیه تقویم آماری کرده که در قسمت آمار و داده سایت مرکز پژوهش در دسترس قرار گرفته است.

منبع
SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا