بورسبورس انرژی

لزوم ادامه عرضه نفت در بورس

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران: سیاستگذاری‎هایی در نفت انجام شده که با اجرای آنها می‎توان آثار نامطلوب تحریم را کاهش داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مسعود کرباسیان با تاکید بر اجرای طرح عرضه نفت در بورس، گفت: این اقدام ارزنده‎ای است که باید به طور جدی به آن توجه کرد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران توجه جدی به موضوع تحریم و بررسی و اجرای راهکارهای مقابله با آن را از اولویت‎های کاری اعلام کرد و گفت: خوشبختانه در این زمینه، سیاستگذاری‎هایی در نفت، دولت و نظام انجام شده که با اجرای آنها می‎توان آثار نامطلوب تحریم را کاهش داد.

همچنین بخوانید

وی با بیان اینکه تحریم‎های ظالمانه و یک‎سویه زیبنده نظام جهانی نیست و چاره‎ای جز مقابله با آن وجود ندارد، گفت: بنده به عنوان وزیر سابق اقتصاد دور از این مسئله نیستم. امیدوارم بتوانیم با کمک همکاران نفتی، راهکارهای ترسیم شده برای مقابله با تحریم‎ها را عملی کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران شتاب‎بخشی به توسعه میدان‎های مشترک غرب کارون را اولویتی اساسی برشمرد و گفت: به طور قطع با کمک همکاران و اولویت‎بندی طرح‎های توسعه‎ای، روند پیشرفت طرح‎های این حوزه را دنبال خواهیم کرد. توسعه میدان گازی پارس جنوبی، جمع‎آوری گازهای همراه نفت، بازسازی و نوسازی تاسیسات و پایانه‎های صادراتی، پیگیری پروژه‎های مربوط به احداث خطوط انتقال نفت و ساخت انبارهای ذخیره‎سازی نفت از دیگر مواردی است که در اولویت اجرا هستند. البته در همه این موارد کارهایی انجام شده که ما آن را به صورت جدی دنبال می‎کنیم.

کرباسیان ادامه داد: برقراری ارتباط با دانشگاه‎ها و گسترش بخش پژوهش و توسعه، توجه به مسئولیت‎های اجتماعی، استفاده از توان پیمانکاران داخلی و حمایت از سازندگان به ویژه در این شرایط حساس، از دیگر اولویت‌های کاری است.

وی گفت: بنده به عنوان شخصی با سابقه طولانی در بخش صنعت، حمایت خود را از سازندگان و تولیدکنندگان داخلی اعلام می‎کنم، به‌ویژه در شرایط تحریم که باید بیش از پیش به توان سازندگان داخلی اعتماد و از آنها حمایت کرد.

منبع
SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا