ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

آخرین مهلت ثبت‌نام در اولین جشنواره «تارنماهای ایرانشناسی»

اولین جشنواره «تارنماهای ایرانشناسی»، ۶ اسفندماه امسال با هدف شناسایی مطلوبترین وبگاه‌ها در زمینه مطالعات ایرانشناسی از نظر شاخص‌های سنجش وب برگزار می‌شود.

به گزارش آرمان اقتصادی، بنیاد ایرانشناسی در طی حضور خود در عرصه علم، فرهنگ و ارتباطات در صدد معرفی کرسی‌هایی است که به گونه‌ای در گسترش اطلاعات و افزایش سطح آگاهی جامعه علمی «در قلمرو ایرانشناسی» نقش دارند. به همین منظور، این بنیاد نخستین جشنواره «تارنماهای ایرانشناسی» را در دو بخش «تارنماهای حقوقی، سازمان‌ها» و «تارنماهای حقیقی، اشخاص» برگزار می‌کند.

هدف از برگزاری این جشنواره این است که فضایی فراهم شود تا مالکان حقیقی و حقوقی و نیز حامیان صفحات وب که دامنه فعالیتشان در حوزه شناخت ایران و مسائل مربوط به آن است، در یک گردهمایی در سطح کشوری به گرد هم آیند و نظرات، اطلاعات و احتیاجات اطلاعاتی خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. برگزاری این جشنواره تلاشی در راستای رقابت صاحبان تارنماها و گردآوری تجربه‌های آنان و ارتقای سطح کیفی‌شان خواهد بود.

بر این اساس، نخستین جشنواره «تارنماهای ایرانشناسی» با نظارت «بنیاد ایرانشناسی»، شناسایی مطلوبترین وبگاه‌ها در زمینه مطالعات ایرانشناسی از نظر شاخص‌های سنجش وب را هدف قرار خواهد داد و در راستای ارتقای جایگاه وب کشور در مجامع داخلی و الگوسازی برای صاحبان حقیقی و حقوقی، تارنماها را در جهت سیاستهای مربوطه پشتیبانی خواهد کرد.

این جشنواره با پنج محور اصلی فعالیت خواهد کرد. تعریف «تارنمای ایرانشناسی» در جشنواره، تارنمایی خواهد بود که از نظر محتوا دارای اطلاعات گویا و مستند در حوزه مطالعات ایرانشناسی باشد و از منظر ارائه جنبه‌های خاص با محورهای “تاریخ، فرهنگ و آداب و رسوم”، “زبان، ادب فارسی، مشاهیر و ایرانشناسان”، “هنر، معماری و باستانشناسی”، “جغرافیا، طبیعت و گردشگری”، “سازمان‌ها، مؤسسات مطالعاتی ایرانشناسی و پایگاه‌های خبری” و “بخش ویژه خلیج فارس” فعالیت کند.

آخرین مهلت ثبت‌نام در این جشنواره ۲۰ آذرماه خواهد بود.

از جمله قوانین شرکت در نخستین جشنواره «تارنماهای ایرانشناسی» می‌توان به موارد “محتوای مطالب درج شده در تارنما مطابق با موازین جمهوری اسلامی ایران باشد”، “تارنما بطور رسمی مالکیت حقیقی یا حقوقی داشته باشد”، “ثبت مشخصات مالکین حقیقی یا حقوقی تارنما ضروری است”، “مسئولیت صحت اطلاعات ارائه شده بر عهده مالک تارنماست”، “ثبت‌نام به وسیله تارنمای بنیاد ایرانشناسی قابل انجام است” و “با توجه به پراکندگی و تنوع موضوع‌ها، ضروری است نشانی تارنما ذیل یک تا دو محور اصلی تعیین شده در جشنواره ثبت شود” اشاره کرد.

بر اساس اعلام بنیاد ایرانشناسی، علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به تارنمای www.iranology.ir مراجعه کرده و یا با شماره تلفن  ۸۸۶۰۸۸۰۵ -۰۲۱ تماس بگیرند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا