امور زیربناییراه و ساختمان

قطار تدبیر و امید به ایستگاه ارومیه رسید

راه آهن ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی با حضور رییس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی هم اکنون افتتاح شد.

به گزارش آرمان اقتصادی،، هم اکنون با حضور «حسن روحانی» رییس جمهوری و «محمد اسلامی» وزیر راه و شهرسازی و نمایندگان استان آذربایجان غربی،  راه آهن ارومیه به افتتاح رسید.

شهر ارومیه به عنوان سومین مرکز استان بعد از همدان و کرمانشاه در دولت یازدهم و دوازهم به شبکه ریلی متصل می‌شود.      

اتصال مرکز استان آذربایجان غربی به شبکه ریلی یکی دیگر از دستاوردهای دولت دوازدهم محسوب می‌شود و با این طرح اولویت اصلی دولت در توسعه خطوط ریلی کشور، تکمیل و بهره‌برداری از ۹۷۰ کیلومتر مسیر ریلی جدید در سال ۹۶ و ۹۷ بود و با اتصال همدان و کرمانشاه به شبکه ریلی ۴۴۰ کیلومتر آن محقق شد.

برنامه ‌ریزی شده است تا پایان سالجاری نیز دیگر مسیر‌های ریلی منتخب در طرح‌های اقتصاد مقاومتی  آماده بهره‌برداری و بخشی نیز به بهره‌برداری برسد.

طول راه‌آهن مراغه- مهاباد- ارومیه ۱۸۳ کیلومتر است و راه‌آهن مراغه- مهاباد به طول ۸۵ کیلومتر در سال ۹۲ مورد بهره‌برداری قرار گرفت و هم اکنون با بهره‌برداری از این خط ریلی حدفاصل مهاباد تا ارومیه یکی از تکمیل‌ترین مسیرهای ریلی کشور در دسترس هموطنان در استان آذربایجان غربی قرار خواهد گرفت.

ارومیه به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و هم‌مرز بودن با کشورهای ترکیه و عراق و دسترسی به دو مرز مهم اشنویه و تمرچین،  شهر ارومیه به عنوان شاهراه ارتباط ایران با اروپا مطرح است و به همین دلیل توسعه شبکه ریلی در این استان نقش مهمی در رشد اقتصادی کشور و رونق تجاری منطقه خواهد داشت.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا