امور زیربناییراه و ساختمان

عدم پرداخت مالیات نهادهای انقلابی دروغ محض است/ اگر ستاد یک مورد معافیت مالیاتی یا تاخیر در پرداخت داشته باشد، دوبرابر آن را می پردازم

رییس ستاد اجرای فرمان امام با بیان اینکه اگر سازمان امور مالیاتی بگوید فقط یک مورد معافیت از پرداخت مالیات یا تاخیر در پرداخت داشته‌ایم، دوبرابر آن را می‌پردازم، گفت: از پرداخت حقوق نگهبان گرفته تا تمام فعالیت‌های اقتصادی مالیاتشان را پرداخت کرده‌ایم.

 محمد مخبر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره انتشار اخباری مبنی بر  اینکه برخی از نهادهای وابسته به حاکمیت از پرداخت مالیات سر باز می‌زنند، اظهار داشت: به اذعان سازمان امور مالیاتی، هیچ دستگاهی نظم ستاد اجرای فرمان امام را در پرداخت مالیات ندارد.

وی تاکید کرد: اینکه می‌گویند نهادهای انقلاب اسلامی مانند ستاد اجرای فرمان امام مالیات نمی‌دهد یا در پرداخت مالیات تاخیر دارند، دروغ است.

مخبر با بیان اینکه بدون استثنا مالیات تمام درآمدهایی که داشته‌ایم را پرداخت کرده‌ایم و خواهیم کرد، گفت: از پرداخت حقوق نگهبان گرفته تا تمام فعالیت‌های اقتصادی مالیاتشان را پرداخت کرده‌ایم.

رییس ستاد اجرای فرمان امام ادامه داد: در برخی از فعالیت‌ها که نیازی به پرداخت مالیات نیست یا اینکه اجرای آن پروژه‌ها می‌تواند جایگزین پرداخت مالیات باشد هم، مالیات پرداخت کرده‌ایم. برای مثال برای ساخت مدارس یا مساجد نیازی به پرداخت مالیات نیست اما مالیات تمام این پروژه‌ها را پرداخت کرده‌ایم. می‌توان راه های ساخته شده در مناطق محروم را جایگزین پرداخت مالیات کرد اما تا کنون اقدام به این کار نکرده‌ایم و مالیات تمام فعالیت‌های اقتصادی انجام شده را پرداخته‌ایم.

وی افزود: در بنیاد برکت هم که یک تشکیلات غیر انتفاعی است برای یک ریال سودی که داشته باشیم هم مالیات پرداخت کرده‌ایم. 

مخبر تاکید کرد: در ستاد اجرای فرمان امام اول مالیات محاسبه شده را پرداخت می‌کنیم و بعد از پرداخت مالیات سایر هزینه‌ها را می‌پردازیم  اگر ۱۰۰ میلیارد تومان سود عاید ستاد شده باشد در ابتدا ۲۵ میلیارد تومان مالیات سود را می‌پردازیم و بعد هزینه‌های دیگر پرداخت می‌شود.  

وی با بیان اینکه مالیات سال ۹۶ را پرداخت کرده‌ایم، گفت: فرم اظهارنامه‌های مالیاتی را پیش از موعد تکمیل می‌کنیم. از سازمان امور مالیاتی بپرسید اگر ستاد اجرایی فقط در یک مورد مشمول معافیت‌های مالیاتی قرار گرفته باشد یا تاخیر در پرداخت مالیات داشته باشد، حاضرم دو برابر آن را بپردازم.   

رییس ستاد اجرای فرمان امام گفت: متاسفانه با انتشار این اخبار دروغ در حق نهادهای انقلاب اسلامی اجحاف می‌شود و عده‌ای بهانه به دست دشمن می‌دهند و این اخبار علیه نظام در چند برنامه در شبکه‌های ضد انقلاب پخش می شود، در حالی که دروغ محض است.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا