صنعتصنعت، معدن، تجارت

بخش خصوصی نیاز به حمایت دولت ها دارد

رئیس سابق سازمان خصوصی سازی ایران گفت: بخش خصوصی برای موفقیت بیشتر در اقتصاد باید از حمایت، هدایت و یارانه های صادراتی دولت به بهترین وجه ممکن بهره مند باشد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،غلامرضا کردزنگنه در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: اگر پشتیبانی های لازم از بخش خصوصی انجام گیرد بدون شک این بخش در اقتصاد کشور بسیار موفق عمل خواهد کرد.

وی همچنین اظهارداشت: بخش خصوصی تاکنون توانسته کارنامه موفقی از خود به نمایش بگذارد ولی این عملکرد با حمایت های دولت می توانست بهتر از شرایط موجود هم باشد.

همچنین بخوانید

رئیس سابق سازمان خصوصی سازی گفت: کشور های همسایه با ۴۰۰ میلیون نفر جمعیت بازار بکر و بسیار مناسبی برای ایران محسوب می شود.

وی افزود: جمهوری اسلامی امکانات و زیر ساخت ها لازم از نظر منابع انسانی، مالی، طبیعی و غیره به جهت تولید انواع و اقسام کالا با کیفیت بالا و مبتنی بر استاندارد روز دنیا برخوردار بوده و به راحتی می تواند نیاز بازارهای پیرامونی را به بهترین وجه ممکن پوشش دهد.

کردزنگنه اظهارداشت: بدون شک با میدان دادن به بخش خصوصی و برداشتن موانع و مشکلات بر سر راه فعالیت این بخش به یقین صادرات کشور می تواند یک جهش خوبی را تجربه کند.

وی به رادیو اقتصاد گفت: توسعه صادرات در شرایط سخت تحریمی ضرورتی اجتناب ناپذیر است از اینرو می طلبد با توجه به اهمیت موضوع دولتمردان دست فعالان بخش خصوصی را به گرمی بفشارند و به معنای واقعی از آنان حمایت کنند.

رئیس سابق سازمان خصوصی سازی افزود: ظرفیت سازی، استفاده از ابزارهای لازم، برندسازی، حذف قوانین دست و پاگیر و موارد مشابه دیگر از جمله راهکاری مهمی که می تواند در توسعه صادرات بسیار نقش آفرین باشد.

برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۹ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی، سید وحید موسوی و حمید رضا کجوری» با هدف تحلیل و بررسی مهمترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد وعلاقه مندان می‌توانند برای دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا