اقتصاد کلان

مالیات کارکنان بخش خصوصی ۱۰ درصد افزایش یافت؛ بخش عمومی ۱.۷ افت کرد

آمارهای نیمه نخست امسال نشان می‌دهد، مالیات کارکنان بخش خصوصی ۱۰.۲ درصد رشد یافت و در مقابل مالیات کارکنان بخش عمومی با افت ۱.۷ درصدی روبرو شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، ایرانیها در نیمه نخست سال جاری بالغ بر ۸ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان مالیات بر درآمد پرداخت کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱.۹ درصد رشد دارد.

زیرمجموعه این نوع مالیات عبارتند از: مالیات حقوق کارکنان بخش عمومی، کارکنان بخش خصوصی، مشاغل، مستغلات، متفرقه درآمد و معافیت مالیاتی (جمعی – خرجی) را شامل می‌شود

همچنین بخوانید

طبق گزارش بانک مرکزی، کارکنان بخش عمومی در این مدت ۲ هزار و ۴۴۰ میلیارد تومان مالیات پرداختند که نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش ۱.۷ درصدی روبه‌رو بود، اما در مقابل، کارکنان بخش خصوصی ۲ هزار و ۵۸۰ میلیارد تومان مالیات دادند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۰.۲ درصد رشد داشته است.

همچنین مالیات مشاغل که به صنوف و بازاری‌ها بازمی‌گردد که ۳ هزار و ۱۶۰ میلیارد تومان مالیات پرداختند و ۲۲ درصد افزایش یافت.

سال گذشته در این مدت ۲ هزار و ۳۴۰ میلیارد تومان مالیات مشاغل گرفته شده بود. مالیات مستغلات نیز ۶۲۰ میلیارد تومان بوده که با رشد ۳۷.۵ درصدی روبه‌رو بود.

مصوب شش ماهه مالیات بر درآمد ۹ هزار و ۸۸۰ میلیارد تومان بوده و مصوب کل بودجه سال جاری ۱۹ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است که طبق آمار گفته شده، عملکرد به نسبت بهتری در مقایسه با دیگر بخش‌ها دارد.

منبع
فارس

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا