بورسبورس اوراقصوت

اقدامات مثبت سازمان بورس در حوزه فرهنگ سازی و افزایش سواد مالی + صوت

مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس و اوراق بهادار گفت: میزان سواد مالی در ایران جا برای رشد دارد بنابراین باید اقداماتی انجام شود تا میل به سرمایه گذاری در مجموعه های مالی کشور افزایش پیدا کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، یاسر فلاح در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: برای تحقق پذیری این مهم به نوعی باید تنوع سازی در شکل و شمایل سرمایه گذاری در بین آحاد مردم شکل گیرد.

وی همچنین اظهارداشت: طی دو سال گذشته سازمان بورس اقدامات مثبتی در حوزه فرهنگ سازی و افزایش سواد مالی در کشور انجام داده است.

مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس و اوراق بهادار گفت: برگزاری رقابت های دانشجویی تحت عنوان «لیگ ستارگان بورس» طی دو سال گذشته از جمله این فعالیت هاست.

وی در ادامه افزود: لیگ ستارگان بورس یک رقابت دانشجویی در حوزه معامله گری اوراق بهادار است.

فلاح تصریح کرد: این رقابت خیلی برای کمیسیون اوراق بهادار ملل متحد (آیسکو) جالب توجه و در عین حال مورد قبول واقع شده است.

وی به رادیو اقتصاد گفت: دبیرکل آیسکو طی تماسی با سازمان بورس ایران پیشنهاد داد جمهوری اسلامی عضویت در کمیته هشتم کمیسیون اوراق بهادار ملل متحد به اختصار «Iosco» را بپذیرد تا ضمن نقش آفرینی در خصوص ارتقای سواد مالی و فرهنگ سازی تجارب خود را در اختیار کشورهای هم عرض قرار دهد.

مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس و اوراق بهادار افزود: حضور ایران در کمیته هشتم آیسکو امری بسیار مبارکی است چراکه می توان از تجارب جهانی به نفع فعالیت های مرتبط با بورس و اوراق بهادار در کشور به نحو احسن استفاده کرد.

وی بیان داشت: متاسفانه ضریب نفوذ بازار سرمایه در کشور زیر ۱۰ درصد است یعنی کمتر از ۱۰ درصد مردم با مقوله بورس و سرمایه گذاری در زمینه اوراق بهادار آشنایی دارند.

فلاح در ادامه یادآورشد: سازمان بورس و اوراق بهادار تلاش دارد با اجرای سلسله برنامه های مختلف میل به سرمایه گذاری در بازار سرمایه را روز به روز در جامعه افزایش دهد.

به گزارش آرمان اقتصادی، برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد بوده که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۱ به مدت ۶۰ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی» با هدف ارائه یک تصویر بزرگتر و کاملتر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا