انرژی

وزیر نیرو: تامین آب خوی با مشکلات عدیده روبروست

وزیر نیرو گفت: مشکل تامین آب شرب خوی در کمترین زمان باید حل شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، رضا اردکانیان در جلسه بررسی مسائل صنعت آب و برق خوی اظهار کرد: با توجه به اینکه خوی در تامین آب شرب با مشکلات عدیده‌ای روبرو است ضروری است اداره‌های مسئول با تعیین تیم و کار کارشناسی نسبت به حل این مشکل اقدام کنند.

وی دستور داد: در کمترین زمان ممکن مشخص شود تامین آب شرب خوی از محل سد آق چای یا احداث سد غازان و یا محلی دیگر کدام مقرون به صرفه و ممکن است تا اقدام شود.

همچنین بخوانید

وزیرنیرو، همچنین دستور لازم را برای حل مشکل برق بخش صفائیه خوی را صادر کرد و گفت: ایستگاه پست افت فشار برای افزایش توان برقی منطقه در این بخش احداث شود.

سید تقی کبیری، نماینده مردم خوی نیز در این جلسه با بیان اینکه احداث سد غازان مطالبه مردم خوی است، اظهار کرد: با توجه به اینکه پروسه سد غازان در  ۲۰ سال به سرانجامی نرسیده، ضروری است مشکل آب شرب در کمترین زمان حل و فصل شود.

عابدی، فرماندار خوی نیز در این جلسه با بیان اینکه در سال های گذشته در خصوص موضوع مشکل آب کار کاشناسی انجام نشده است، اظهار کرد: احداث سد مخزنی برای تامین آب شرب خوی ضروری است. در صورتیکه که مشکل آب شرب خوی حل نشود در چند سال آینده جمعیت ۴۲۰ هزار نفری این شهرستان با چالش جدی مواجه خواهد شد.

اکبری، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی نیز در جلسه اظهار کرد: به عنوان متولی آب شرب استان موافق طرح تامین آب شرب پایدار خوی از سد غازان نیستم.

وی بابیان اشاره به کیفیت پایین آب رودخانه قطور و الند تصریح کرد: بهترین محل برای تامین آب شرب خوی سد آغ چای است. با خون و دل داریم مسائل مربوط به آب شرب خوی را پیش می بریم و همه ساله سطح آب چاه های آب شرب خوی پایین می آید که مجبور می شویم سالانه ۳ تا ۴ حلقه چاه را وارد مدار بهره برداری کنیم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، شهرستان خوی جزو دشت‌های ممنوعه در بخش آب محسوب می‌شود که در حال حاضر با چالش جدی در تامین آب شرب مواجه است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا