بورسفرابورس

حجم کل معاملات در فرابورس ایران افزایش یافت

یک میلیارد و ۱۶۳ میلیون ورقه بهادار به ارزش بیش از پنج هزار و ۸۳۱ میلیارد ریال امروز سه‌شنبه ۲۹ آبان‌ماه ۹۷ در حالی در تمامی بازارهای فرابورس ایران میان معامله‌گران دست‌به‌دست شد که حجم و ارزش کل معاملات رشد به ترتیب ۶۶ و بیش از ۴۰ درصدی را نسبت به روز گذشته نشان می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، شاخص کل فرابورس ایران نیز در کنار رشد متغیرهای اصلی بازار امروز با ثبت افزایش چهار واحدی در پایان معاملات در پله ۱۹۱۴ واحدی ایستاد که نماد‌های «کگهر» و «میدکو» بیش از سایر نماد‌ها در این رشد سهیم بودند.

در بازار امروز نماد «ثعتما» متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری ساختمانی اعتماد گستر و نماد معاملاتی شرکت آ س پ یعنی «آ س پ» به دلیل برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام در روز شنبه سوم آذرماه ۹۷ در پایان معاملات امروز متوقف شدند.

همچنین بخوانید

همچنین نماد «شغدیر» امروز بیشترین افزایش و «سمگا» بیشترین کاهش روزانه قیمت را تجربه کردند و سه نماد «ذوب»، «شبصیر» و «کگهر» پُربیننده‌ترین نمادهای معاملات امروز لقب گرفتند.

نگاهی به آمار معاملات سهام در روز جاری نشان می‌دهد ۳۹۵ میلیون سهم به ارزش یک هزار و ۳۶۲ میلیارد ریال در دو بازار اول و دوم معامله شدند که در این میان نماد «ذوب» بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را به خود اختصاص داد.

به‌علاوه، امروز ۷۳۷ میلیون سهم به ارزش ۹۳۳ میلیارد ریال در بازار پایه دادوستد شد.

در سمت دیگر بازار، مجموع حجم و ارزش کل معاملات اوراق بدهی، اوراق تسهیلات مسکن و ETF نیز در روزی که گذشت به ۳۰ میلیون ورقه به ارزش ۳ هزار و ۵۳۷ میلیارد ریال رسید.

نماد «اخزا۶۱۱۱» در پایان معاملات روز چهارشنبه۳۰ آبان‌ماه به منظور پرداخت مبالغ اسمی این اسناد، متوقف خواهد شد.

از جمله رویداد‌های آتی در فرابورس ایران نیز می‌توان به عرضه ۱۶/۸ درصد از سهام غیر‌مدیریتی شرکت کشت و صنعت شهداب ناب خراسان در نماد «غشهداب» با قیمت پایه کل بیش از ۲۸۹ میلیارد ریال در روز چهارشنبه ۳۰ آبان‌ماه اشاره کرد که این عرضه از طریق بازار دوم صورت می‌گیرد.

منبع
SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا