بورسبورس اوراق

ادامه رکود معاملاتی در رینگ پتروشیمی/ شمش (فخوز) با ۱۰.۵ درصد رشد قیمت راس‌نشین شد

بیشترین ارزش معاملات بورس‌کالا امروز به شمش بلوم ۱۵۰*۱۵۰ (فخوز) در حدود ۱۳۹ میلیارد تومان اختصاص داشت. شایان ذکر است، امروز نیز مانند روزهای قبل و در ادامه روند کاهشی دلار در بازار آزاد، معاملات رینگ پتروشیمی با رکود مواجه بود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، امروز سه‌شنبه (۲۹ مهرماه)، تالارهای مختلف بورس‌‌کالا در مجموع ارزشی حدود ۴۹۴ میلیارد تومان داشتند که در ۸۱۹ قرارداد منعقد شدند. از این حجم، حدود ۴۹۳ میلیارد تومان آن به رینگ داخلی تعلق داشت. همچنین، تالار محصولات پتروشیمی نیز بیشترین ارزش معاملات را در حدود ۲۸۲ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. 

امروز نیز مانند روزهای قبل و در ادامه روند کاهشی دلار در بازار آزاد، معاملات رینگ پتروشیمی با رکود مواجه بود. در این میان، پر‌ارزشترین معامله این تالار هم به محصول «پلی اتیلن سبک خطی ۰۲۰۹» پتروشیمی امیرکبیر (شکبیر) به میزان حدودی ۲۲.۲ میلیارد تومان اختصاص داشت که نسبت به معامله قبلی خود شش درصد کاهش قیمت داشت.

همچنین بخوانید

گفتنی است، بیشترین ارزش معاملات بورس کالا در این روز به «شمش بلوم ۱۵۰*۱۵۰» فولاد خوزستان (فخوز) در حدود ۱۳۹ میلیارد تومان اختصاص داشت. این محصول با قیمت کیلویی ۳۴۸۵ تومان و ۲۲.۸ درصد بیشتر از قیمت پایه در حجم ۴۰ هزار تن به طور سلف معامله شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود ۱۰.۵ درصد رشد قیمت داشت.

تالار پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی 

تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران روز دوشنبه ۲۸ آبان ماه میزبان دادوستد ۱۲ هزار و ۳۸۵ تن مواد پلیمری بود. طی این روز و در تالار مذکور یک هزار و ۴۶۹ تن قیر، ۸۷۵ تن وکیوم باتوم و ۱۵۰ تن آرگون معامله شد.

طی این روز اغلب معاملات تالار پتروشیمی به قیمت پایه انجام شدند. در این میان، پر‌ارزشترین معامله این تالار هم به محصول «پلی اتیلن سبک خطی ۰۲۰۹» پتروشیمی امیرکبیر (شکبیر) به میزان حدودی ۲۲.۲ میلیارد تومان اختصاص داشت. این محصول با قیمت پایه کیلویی ۸۱۴۲ تومان در حجم ۲۷۲۸ تن داد و ستد شد. این محصول نیز نسبت به معامله قبلی خود در ۲۲ آبان، ۶ درصد کاهش قیمت داشت.

گفتنی است، «پلی اتیلن سنگین اکستروژن» همان پالایشگاه نیز در این روز جزو معاملات پر ارزش (حدود ۱۸.۶ میلیارد تومان) بود. این محصول با قیمت کیلویی ۹۳۳۸ تومان و۰.۳۸ درصد بالاتر از قیمت پایه در حجم ۲۰۰۰ تن فروخته شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود در ۲۲ آبان، ۷.۱ درصد کاهش قیمت داشت.

کمترین ارزش معاملات این تالار نیز به «پلی استایرن انبساطی ۵۰۰» پتروشیمی تبریز، به ارزش حدود ۹۳ میلیون تومان تعلق گرفت. این محصول در این روز با قیمت پایه کیلویی ۹۳۱۹ تومان در حجم ۱۰ تن فروخته شد.

این گزارش حاکی است، سه هزار و ۵۰۰ تن قیر در تالار صادراتی بورس کالای ایران معامله شد.

تالار صنعتی

امروز همچنین، چهار هزار و ۸۸۴ تن سبد میلگرد، ۱۴۰ تن سولفورمولیبدن، یک هزار تن سیمان تیپ یک، ۱۰ هزار تن شمش بلوم و ۹۰ تن مس مفتول نیز در تالار محصولات صنعتی و معدنی به فروش رسید.

دراین میان، بیشترین ارزش معاملات تالار صنعتی به «شمش بلوم ۱۵۰*۱۵۰» فولاد خوزستان (فخوز) در حدود ۱۳۹ میلیارد تومان اختصاص داشت. این محصول با قیمت کیلویی ۳۴۸۵ تومان و ۲۲.۸ درصد بیشتر از قیمت پایه در حجم ۴۰ هزار تن به طور سلف معامله شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود در ۲۳ مهر، ۱۰.۵ درصد رشد قیمت داشت.

همچنین، امروز سبد میلگرد مخلوط «فولاد خرمدشت تاکستان» و سبد میلگرد ۱۶ تا ۳۲ «آذر فولاد امین» نیز در این روز هر کدام ارزشی در حدود ۲.۴ میلیارد تومان داشتند.

سبد میلگرد ۱۶ تا ۳۲ «آذر فولاد امین» نیز با ۲.۳ درصد رقابت نسبت به قیمت پایه، کیلویی ۳۷۸۲ تومان و حجم ۶۶۰ تن دادوستد شد. این محصول نیز نسبت به معامله قبلی خود در ۲۵ مهر، ۱.۲ درصد افت قیمت داشت.

سبد میلگرد مخلوط «فولاد خرمدشت تاکستان» نیز با ۱.۶ درصد رقابت نسبت به قیمت پایه، کیلویی ۳۷۰۲ تومان و حجم ۶۶۰ تن فروخته شد. این محصول نیز نسبت به معامله قبلی خود در ۲۲ ابان، ۱.۴ درصد رشد قیمت داشت.

دیگر محصول معامله شده در این بازار، سبد میلگرد ۱۴ تا ۳۲ «فولاد کاوه اروند» بود که حدود ۲.۶ میلیارد ریال ارزش داشت. این محصول هم به قیمت پایه کیلویی ۳۶۹۷ تومان بدون رقابت در حجم ۷۲۶ تن معامله شد.

تالار کشاورزی

تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران نیز در این روز شاهد معامله هشت هزارتن گندم خوراکی و ۲۱۵ کیلوگرم زعفران رشته‌ای بود.

با ارزشترین محصول این تالار امروز به گندم خوراکی استان ایلام به قیمت پایه کیلویی ۹۳۸ تومان، در حجم ۵۰۰۰ تن به طور نقدی معامله شد. این محصول حدود ۴.۶ میلیارد تومان ارزش داشت.

کم ارزشترین محصول این تالار هم به گندم خوراکی قزوین به میزان حدودی ۲۲.۵ میلیون تومان تعلق داشت. این محصول هم امروز به قیمت پایه کیلویی ۹۰۲ تومان معامله شد.

 

منبع
اقتصاد آنلاین - لیلی شهیر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا