بورسبورس اوراق

«کماسه» افزایش نرخ داد/ «ذوب» در راه تصویب افزایش سرمایه ۸۵ درصدی

در روز رشد کم‌جان شاخص‌ها در بورس و فرابورس هفت نماد متوقف و سه نماد بازگشایی شدند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، شاخص بورس تهران امروز را نیز همچون روز گذشته رو به رشد طی کرد و توانست با رشدی ۶۴۲ واحدی به سطح ۱۷۶ هزار و ۴۵۸ واحد دست یابد. طی این رشد که با تاثیر مثبت نمادهایی همچون «رمپنا»، «مبین» و «فارس» حاصل شد، «وامید» پس از شفاف سازی انجام شده درخصوص مزایده فروش املاک به تابلوی معاملات بازگشت و نتوانست در قیمتی که قبل از این توقف داشت مقاومت کند و درنهایت  به میزان ۰.۹۶ درصد کاهش در قیمت پایانی را ثبت کرد.

مزایده «سخواف» را متوقف کرد: نماد معاملاتی سیمان مجد خواف (سخواف) با توجه به اطلاعات ارائه شده درخصوص واگذاری مازاد تاسیسات زیربنایی، ابنیه، زمین و سایر امکانات کارخانه به اجاره از طریق مزایده عمومی، متوقف شد. بنا بر آنچه که شرکت منتشر کرده است٬ این واگذاری به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌های شرکت در راستای درآمدزایی بهتر صورت خواهد گرفت. به موجب این واگذاری٬ شرکت در نظر دارد به منظور تسهیل کار خط تولید سیمان نیمه کاره ای که فعالیت آن نیازمند تامین کلینکر از سایر کاخانجات سیمان است و به منظور پرداخت اقساط بانک که لازمه ادامه فعالیت شرکت و تامین نافع سهامداران است، مازاد تاسیسات زیربنایی، ابنیه، زمین و سایر امکانات کارخانه را به صورت اجاره به متقاضیان سرمایه گذاری در فرآوری مواد معدنی واگذار کند.

همچنین بخوانید

«کماسه» افزایش نرخ داد: دیگر نماد معاملاتی متوقف شده در روز جاری (کماسه) متعلق به شرکت تامین ماسه ریخته گری بود. نماد این شرکت به دلیل اطلاع‌رسانی درباره انجام بررسی و تحلیل بازار و ارزیابی امکان افزایش قیمت محصول نزد مشتریان متوقف شده است. در این راستا هیات مدیره به واحد بازرگانی ماموریت ارائه گزارش را محول کرده بود که پس از حدود یک ماه بررسی دقیقتر٬ امکان افزایش قیمت از تاریخ مذکور فراهم شد. بر این اساس قیمت ماسه‌های ریخته گری و صنعتی از ۱۰۴ تومان و پنج ریال به ۱۲۴ تومان و شش ریال افزایش یافته است.

«ذوب» به مجمع می‌رود: نماد معاملاتی شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب) به منظور برگزاری مجامع عمومی عادی به طور فوق العاده در تاریخ یکم آذر ماه٬ در پایان معاملات امروز متوقف شد. قرار است در این مجمع درخصوص افزایش سرمایه شرکت از محل تجدید ارزیابی دارایی‌های استهلاک پذیر تصمیم گیری شود. بنا بر مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار تهران٬ این شرکت از تاریخ ۱۵ آبان ماه سال جاری تا ۶۰ روز فرصت دارد مبلغ دو هزار و ۸۳۲ میلیارد و ۲۹۵ میلیون تومان معادل ۲۸ میلیارد و ۳۲۲ میلیون و ۹۵۱ هزار سهم، از محل تجدید ارزیابی دارایی‌های استهلاک پذیر، افزایش سرمایه بدهد. لازم به ذکر است که به موجب این افزایش سرمایه هزینه استهلاک برای «ذوب» در سال‌های آتی افزایش خواهد یافت.

خلاصه پیام‌های امروز ناظران بورس و فرابورس در جدول زیر آمده است:

 

منبع
اقتصاد آنلاین - محمدامین خدابخش

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا