صنعت، معدن، تجارت

لزوم حفظ و افزایش توان صادراتی واحدهای تولیدی

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان البرز بر ضرورت حفظ و افزایش توان صادراتی واحدهای تولیدی و صنعتی کوچک و متوسط در شرایط حال حاضر اقتصادی کشور تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمدامین فرشی در برنامه «رهیافت» رادیو اقتصاد افزود: دولت بر اساس وظایف و شرایط فعلی مملکت بسته مناسبی را در قالب حمایت از صنایع کوچک و متوسط تدوین کرده است.

وی همچنین اظهارداشت: یکی از مباحث بسیار مهم این بسته مربوط به تسهیل گری در امر صادرات است تا واحدهای تولیدی هم در بازارثابت بمانند و هم توان صادراتی خود را افزایش دهند.

همچنین بخوانید

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان البرز گفت: حمایت از واحدهای صادرات محور یکی از مهمترین برنامه های این شرکت است.

وی افزود: اختصاص تسهیلات صادراتی برای واحدهای کوچک و متوسط استان تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان با نرخ سود و کارمزد بسیار پائین خود شاهدی صادق بر این مدعاست.

فرشی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به برگزاری نمایشگاه توانمندی های تولیدی، صادراتی و فرصت های سرمایه گذاری صنایع کوچک و متوسط استان البرز اظهارداشت: جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی هدف عمده برگزاری این نمایشگاه است.

وی همچنین توانمندی های تولیدی و صادراتی صنایع موجود در البرز را بسیار بالا برشمرد و گفت: تمام هدف اینکه با شناساندن هر چه بیشتر ظرفیت های صنعتی و تولیدی بتوان زمینه حضورسرمایه گذاران داخلی و خارجی بیشتری را در سطح استان فراهم کرد.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان البرز افزود: نمایشگاه توانمندی های تولیدی و صادراتی فرصت مناسبی برای معرفی هرچه بیشتر ظرفیت های استان به سرمایه گذاران است.

وی در ادامه ضمن اشاره به نشست فعالان اقتصادی و تجاری ایران و عراق در استان البرز افزود: این نشست دیروز (یکشنبه) در حاشیه نمایشگاه با حضور هیئت تجاری عراق، رایزنان اقتصادی ایران در عراق و فعالان اقتصادی استان در سالن همایش نمایشگاه گلستان گلشهر کرج برگزار و همینطور در خصوص مراودات و راه های گسترش تجاری بین دو طرف بحث و تبادل نظر شد.

فرشی با اشاره به اینکه وجود سه هزار و ۵۰۰ واحد فعال صنعتی در البرز و از طرفی نیازهای وارداتی عراق ضرورت توسعه روابط تجاری فی مابین را دوچندان می کند، اظهارداشت: تولیدکنندگان البرزی توانایی تولید محصولات متنوع مورد نیاز عراق را دارند که این ظرفیت می تواند افزایش مبادلات تجاری بین ایران و عراق را به همراه داشته باشد.

وی یادآورشد: کالاهای تولیدی استان البرز که بسیاری از برندهای مطرح کشوری را در بر می گیرند از کیفیت و سطح استاندارد بالایی برخوردارند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا