ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

چگونه می‌توان بدون گوشی هوشمند از اینترنت نسل چهارم موبایل بهره برد

اینترنت TD-LTE و ۴G از بهترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین راه‌کارهای حا‌ل‌حاضر استفاده از اینترنت پرسرعت با پهنای باند بالا در کشور هستند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از زومیت، همزمان با ارایه‌ی نسل چهارم اینترنت همراه و عرضه گسترده گوشی‌های هوشمند مجهز به این فناوری، سبب دسترسی بخش قابل توجهی از ایرانیان به اینترنت پرسرعت شده است. طوری که امروزه بخش قابل توجهی از مردم از تلفن‌های هوشمند مجهز و پیشرفته استفاده کرده و از مشتریان خدمات اینترنت پرسرعت اپراتورها هستند. دراین بین ایرانسل به عنوان اپراتور پیش‌رو تلفن همراه در ایران در آذر ۱۳۹۳ شبکه سراسری نسل چهارم اینترنت خود را درکشور راه‌اندازی کرد و چندی بعد همراه اول نیز به ارایه‌دهندگان اینترنت ۴G پیوست.

اندکی پس از تجربه اینترنت سریع ۴G و استقبال گسترده کاربران از این تکنولوژی جدید و به روز، ایرانسل نخستین اپراتوری بود که مودم‌های TD-LTE را به بازار عرضه کرد. این مودم‌ها با اتصال به شبکه‌ی اینترنت سریع TD-LTE، امکان بهره بردن از این فناوری با پهنای باند بالا در کنار پایداری خوب را داشته باشند. به این ترتیب آن دسته از کاربرانی که از گوشی‌های هوشمند مجهز به مودم ۴G استفاده می‌کردند، با خرید مودم‌های TD-LTE موفق به تجربه‌ی این فناوری شدند.

در همین راستا علاوه بر کاربران عادی، بسیاری از شرکت‌های تجاری نیز که به دلیل محدودیت‌های شرکت‌های عرضه کننده خدمات اینترنت ثابت فعالیت‌های تجاری‌شان با مشکل مواجه شده بود، از مودم های TD-LTE ایرانسل به عنوان یک راه حل مناسب، سریع و به‌صرفه استفاده کرده و بدون نیاز به خط تلفن و اینترنت ADSL، تنها با خرید یک دستگاه مودم و یک سیم کارت یوسیم، اینترنت را با حداکثر پهنای باند ممکن در کشور تجربه کردند.

همچنین بخوانید

 

رونمایی TD-LTE

در ماه‌های اخیر و پس از تحولات اقتصادی کشور، بازار گوشی‌های هوشمند در ایران با اختلال جدی مواجه شده و قیمت نمونه‌های موجود چندین برابر شد. در چنین شرایطی متاسفانه شاهد عدم دسترسی بسیاری از ایرانیان به گوشی‌های هوشمند پیشرفته و مجهز به فناوری روز ۴G هستیم تا امکان بهره برده از نهایت پتانسیل شبکه‌ی دیتا کشور را نداشته باشند. بسیاری از کاربران با توجه به پتانسیل‌های بالای شبکه‌ی دیتا ۴G از گوشی‌ خود و با استفاده از قابلیت هات‌اسپات، به تامین اینترنت مورد نیاز سایر دستگاه‌های خود نیز می‌پردازند. اما اکنون گوشی‌های هوشمند قیمتی باورنکردنی داشته و بخش قابل توجهی از مصرف کنند‌گان توان خرید آنها را ندارند.

در چنین شرایطی و درحالی که قیمت مودم‌های TD-LTE ایرانسل رشدی نسبت به گذشته نداشته است، استفاده از این سرویس گزینه‌ی مقرون به صرفه و مناسبی به شمار می‌رود که دیگر نیازی به مواجهه با مشکلات رایجی اعم از نبود خط ثابت تلفن، نبود پورت خالی در مرکز مخابراتی، کیفیت پایین سرویس اینترنت ADSL یا عدم دسترسی به گوشی‌های هوشمند، نیست. قابلیت حمل، استفاده در سراسر کشور در محدوده پوشش ایرانسل، امکان اتصال تعداد زیادی از کاربران و در نهایت قیمت مناسب در مقایسه با گوشی‌های هوشمند مجهز به فناوری ۴G از جمله ویژگی‌های این مودم‌ها به شمار می‌روند.

هم اکنون ایرانسل پس از گذشت بیش از ۳ سال، بیش از ۲۲۲۰ شهر و دهستان تحت پوشش شبکه نسل چهارم (۴G/LTE) ایرانسل قرار دارند. همچنین بزرگترین اپراتور دیتای کشور، ایرانسل، به عنوان نخستین ارایه‌دهنده شبکه‌ی نسل ۴.۵ یا ۴G+/ LTE Advanced تا کنون در بیش از ۳۹۰ شهر اقدام به ارائه این نسل از خدمات خود کرده است. کاربران اینترنت ثابت TD-LTE نیز می‌توانند در ۱۵۶ شهر کشور از این سرویس استفاده کنند تا با توجه به گستردگی شبکه، ایرانسل در حال‌حاضر گزینه‌ی مناسب‌تری برای استفاده از اینترنت نسل ۴ ثابت باشد.

امروزه قیمت گوشی‌های هوشمند پیشرفته به چندین میلیون تومان رسیده و کاربران بعضا برای خرید یک گوشی هوشمند ۴G و توانمند ناچار به پرداخت ۴ الی ۵ میلیون تومان یا حتی بیشتر بپردازند. این درحالی است که قیمت مودم‌های TD-LTE با وجود افزایش قابل توجه قیمت ارز، افزایش قیمتی را تجربه نکرده و همچنان به عنوان راه حلی مناسب و در دسترس می‌تواند نیاز کاربران به اینترنت پرسرعت را برطرف کند. در همین راستا کاربران می‌توانند هم اکنون با پرداخت رقمی معادل ۲۰۰ الی ۳۶۰ هزارتومان مودم های TD-LTE موجود در فروشگاه ایرانسل را خریداری کرده و از مزایای استفاده از اینترنت ۴G بهره‌مند شوند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا