اقتصاد کلان

ثبات قیمت نشانگر امنیت اقتصادی

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: ثبات قیمت نشانگر امنیت اقتصادی در هر کشوری است بنابراین باید به این مهم بیش از هر چیزی توجه کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، ولی ملکی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: سلامتی و امنیت دو نعمت بزرگی هستند که همه باید قدردان این دو باشند.

وی همچنین اظهارداشت: وقتی ثبات قیمت نباشد آثار روانی در جامعه ایجاد می شود.

همچنین بخوانید

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: جو روانی یکی از عوامل اصلی حال حاضر گرانی در جامعه است.


وی همچنین در پاسخ به این پرسش که به نظر حضرتعالی دلائل گران تمام شدن تولید برخی محصولات داخلی نسبت به نمونه های وارداتی چیست، افزود: بطورکلی در قیمت تمام شده کالاها میزان و راندمان تولید بسیار مهم است که این خود تابع عوامل مختلف مانند ماشین آلات و تجهیزات به روز، دانش فنی و مهندسی، میزان تولید در واحد زمان، استفاده از نیروی انسانی کار آمد و متخصص، ارتقای بهره وری، هزینه های مالی، مدیریت صحیح و بسیاری موارد دیگر است.

ملکی بیان داشت: مدیریت نظام اقتصادی، بازرگانی داخلی و خارجی، حمل و نقل، شبکه توزیع و غیره در کشور امروز با مشکلات جدی مواجه است بنابراین با اصلاح مدیریت نظام اقتصادی بخشی عمده ای از مشکلات جامعه به خصوص تولید، صادرات، اشتغال و غیره برطرف خواهد شد.

وی در ادامه به رادیو اقتصاد یادآورشد: برای رونق تولید در جامعه ضمن برنامه ریزی و سیاست گذاری مناسب باید موانع اصلی بر سر راه فعالیت صنعتگران، کار آفرینان و سرمایه گذاران از قبیل تصمیمات ناگهانی، نرخ بالای سود بانکی، گرانی نرخ ارز، قوانین دست و پاگیر، بروکراسی کاذب اداری و غیره حذف شود.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا