انرژی

پتروشیمی ایلام دچار عارضه مدیران پروازی است

استاندار ایلام گفت: پتروشیمی ایلام اگر نیاز به مدیران متخصص دارد باید ملزم شوند که در استان مستقر شوند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، «قاسم سلیمانی دشتکی» در جلسه شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری استان با بیان این مطلب تصریح کرد: پتروشیمی ایلام دچار عارضه مدیران پروازی است و اگر نیاز به این مدیران متخصص وجود دارد باید ملزم شوند که در استان مستقر شوند و حقوق همانند سایر مدیران استان بگیرند.

وی با انتقاد از طولانی شدن پروژه PP پتروشیمی ایلام گفت: چرا باید تا به حال ۶ یا ۷ بار تاریخ افتتاح برای این پروژه تعیین شده باشد؟ باید حرف‌های استان در این زمینه شنیده شود. چرا باید مدیران آن پروازی باشند، حقوق کلان بگیرند و یک یا دو هفته یکبار به پروژه سر بزنند؟ چنین مدیرانی مطمئناً انگیزه‌ای برای اتمام پروژه نخواهند داشد.

همچنین بخوانید

استاندار ایلام گفت: معرفی‌شدگان کمیته امداد امام خمینی(ره) و بنیاد شهید و امور ایثارگران که متقاضی تسهیلات اشتغال از طریق سامانه کارا هستند  باید با هماهنگی دستگاه تخصصی اجرایی و پس از طرح در کمیته فنی برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی معرفی شوند.

وی با بیان این‌که این امر با مکاتبه به وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی اعلام خواهد شد، در ادامه خاطرنشان کرد: اختصاص وام بدون هماهنگی دستگاه تخصصی و طرح در کمیته فنی هدررفت منابع و توزیع پول است و به وزارت کار پیشنهاد خواهیم کرد آنجایی که امکان جذب تسهیلات توسط افراد معرفی شده دستگاه‌های حمایتی وجود نداشته باشد، تسهیلات را با شرط به‌کارگیری و اشتغال آن افراد به سرمایه‌گذار دارای اهلیت بدهند.

سلیمانی دشتکی به دستگاه‌های حمایتی پیشنهاد کرد برای بهره‌برداری بهینه از تسهیلات فاز دوم طرح اشتغال روستایی از پروژه‌هایی که استعلامات آن‌ها صورت گرفته و دارای پروانه بی‌نام هستند استفاده کنند و افزود: در صدور پروانه‌های بی‌نام سعی کرده‌ایم پروانه برای پروژه‌های توجیه‌دار صادر کنیم تا سرمایه‌گذاری هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی بهینه باشد.

استاندار ایلام گفت: در فاز نخست تسهیلات اشتغال‌زا سعی کردیم مشکل پروژه‌های به اصطلاح زخمی و دارای مشکل را رفع و آن‌ها را احیا کنیم و در فاز دوم سعی خواهیم کرد سراغ پروژه‌هایی برویم که اثر مستقیم روی اشتغال دارند و بازگشت سرمایه در آن‌ها سهل‌الوصول‌تر است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز از ابلاغ  فاز دوم تسهیلات اشتغال روستایی در هفته آتی خبر داد و گفت: در فاز نخست طرح اشتغال روستایی ۱۴۹۹۰ طرح به دستگاه‌های اجرایی ارسال و از این تعداد ۳۵۹۸ طرح با اعتبار ۴۹۱ میلیارد تومان تایید شده است.

«شکرالله شیرخانی» افزود: تاکنون ۲۱۱۲ طرح با اعتبار ۱۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان منعقد شده که پیش‌بینی می‌شود ۳۷۰۰ شغل ایجاد کنند.

وی گفت: در فاز نخست طرح اشتغال روستایی استان ایلام موفق شده رتبه پنجم را در میان استان‌های کشور به خود اختصاص دهد.

شیرخانی ابراز امیدواری کرد که فاز دوم تسهیلات اشتغال روستایی هدفمندتر از فاز نخست اختصاص یابد و دستگاه‌های اجرایی در تصویب طرح‌ها حلقه‌های مفقوده زنجیره تولید را در نظر بگیرند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا