بانکبانک و بیمه

سامانه های نرم افزاری بانک رفاه تولید داخل است


عضو هیات مدیره بانک رفاه گفت: بانک رفاه در حوزه پدافند غیرعامل اقدامات خوبی داشته است، به نحوی که سامانه های نرم افزاری اصلی بانک کاملاً تولید داخل است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی (armaneghtesadi.ir)، فرشید فرخ نژاد جانشین رئیس کمیته پدافند غیرعامل بانک با اعلام این مطلب افزود: سامانه های سخت افزاری و مخابراتی بانک رفاه نیز علی رغم استفاده ناگزیر از تجهیزات غیر بومی، پشتیبانی و راهبری آن کاملاً متکی بر نیروهای داخلی بوده و هیچ گونه وابستگی مستقیمی به دانش فنی و نیروهای غیر بومی وجود ندارد.

وی با توجه به موقعیت متمایز کشور ما که همواره در معرض تهدیدات دشمنان و تحریم های ناعادلانه قرار دارد، توجه به این مهم را بسیار حائز اهمیت دانست.
فرخ نژاد درخصوص فرصت ها و تهدیدهای توسعه رمز ارزها برای صنعت بانکداری ایران به ویژه در دوران تحریم با بیان اینکه راه اندازی رمز ارزها می تواند نوید بخش تغییرات مثبتی در نظام پولی و اقتصادی کشورها تلقی شود، خاطر نشان ساخت: هنوز راه درازی تا رسیدن به اهداف اصلی خود در پیش دارد. در هر صورت مزایا و کاربردهای این پدیده بر کسی پوشیده نیست و فراگیر شدن کاربرد آنها می تواند تاثیرات قابل توجهی بر بازار پولی و مالی کشور بگذارد.
عضو هیات مدیره بانک رفاه در مورد سامانه هایی که بانک رفاه راه اندازی کرده است، گفت: در حال حاضر بانک رفاه چه از منظر تولید و راهبری سامانه های نرم افزاری خود و چه پشتیبانی و راهبری زیر ساخت های سخت افزاری، مخابراتی و امنیتی به طور کامل متکی به توان فنی بومی و داخلی کشور بوده و هیچ گونه قرارداد و یا وابستگی مستقیمی به شرکت های خارجی ندارد. 
وی درخصوص حمایت و حضور بانک در استارتاپ های حوزه سایبری و بانکی اعلام کرد: بانک رفاه علاوه بر حضور و حمایت همه جانبه این حوزه با دانشگاه صنعتی شریف نیز طی یک تفاهم نامه همکاری هایی را آغاز کرده که منجر به ایجاد و راه اندازی مرکز نوآوری بانک رفاه شده است، همچنین بانک رفاه در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی و حمایت از فعالیت های دانش بنیان با رویکرد خلاقانه، تاکنون حامی همایش های بسیاری در این زمینه بوده است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا