انرژی

تعیین تکلیف ۲۰ هزار کیلومتر از حریم رودخانه‌ها

معاون پارلمانی وزیر نیرو گفت: در سطح کشور ۱۴۰ هزار کیلومتر رودخانه بزرگ، متوسط و کوچک وجود دارد که تعیین بستر و حریم رودخانه‌ها برعهده وزارت نیرو است؛ که در این راستا ۲۰ هزار کیلومتر این حریم ها تعیین تکلیف و در طرح کاداستر ثبت شده‌اند ضمن آنکه اطلاعات ۴۰ هزار کیلومتر آن تهیه شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، رضا انجم‌شعاع صبح امروز ۳۰ آبان‌ماه در سفر به استان کرمان و دیدار با استاندار کرمان گفت: جلسات شورای حقوقی وزارت نیرو از مدت‌ها قبل در استان‌ها برگزار می‌شود که بیست و ششمین جلسه این شورا در منطقه هفت کشور با حضور مدیران صنعت آب و برق استان های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان امروز در کرمان برگزار خواهد شد

وی بیان کرد: هماهنگی با شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان‌ها به ویژه در حوزه آب و حفاظت از آب‌های زیرزمینی و سطحی است، یکی از موضوعات مهمی که در این شورا مطرح می‌شود.

همچنین بخوانید

معاون پارلمانی وزیر نیرو صدور املاک شرکت‌هایی که در تملک این وزارت خانه هستند، را از دیگر مواردی که در شورای حقوقی وزارت نیرو پیگیری می‌شود، عنوان کرد و گفت: سه سال گذشته تفاهمنامه‌ای با سازمان ثبت اسناد و املاک مبنی بر اینکه صدور املاک اراضی در حیطه کار وزارت نیرو مخصوصا حریم رودخانه‌ها، امضا شد که سبب تسریع در تعیین تکلیف این اراضی شده است.

انجم‌شعاع اظهار کرد: در سطح کشور ۱۴۰ هزار کیلومتر رودخانه بزرگ، متوسط و کوچک وجود دارد که تعیین بستر و حریم رودخانه‌ها برعهده وزارت نیرو است؛ که ۲۰ هزار کیلومتر آن تعیین تکلیف شده و در طرح کاداستر ثبت شده‌اند ضمن آنکه اطلاعات ۴۰ هزار کیلومتر آن تهیه شده است.

وی اجرای قوانین و مقررات در حوزه وزارت نیرو را از دیگر این موارد برشمرد و تصریح کرد: این جلسات در راستای تقویت هماهنگی و تعامل با دستگاه‌هایی که با آنها در ارتباط هستیم، می‌باشد که می‌تواند در پیشبرد اهداف وزارت نیرو کمک می‌کند.

وی عنوان کرد: یکی از موفقیت‌های وزارت نیرو این بوده که در حوزه مشارکت و جلب سرمایه‌گذاران نیز شاهد جذب اعتبارات خوبی به صورت فاینانس بوده و در این حوزه تجارب بسیار خوبی دارد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا