اقتصاد کلان

رییس کل بیمه مرکزی: رضایت بیمه‌گذاران از بیمه ایران ستودنی است

بیمه ایران باید نقش محوری توسعه صنعت بیمه را ایفا کند

رییس کل بیمه مرکزی در مجمع سالیانه شرکت سهامی بیمه ایران با بیان اینکه رضایت بیمه گذاران از بیمه ایران ستودنی است، گفت: تلاشهای خوبی در بیمه ایران در خصوص ایجاد رضایت جامعه بیمه گذاران صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، غلامرضا سلیمانی در مجمع سالیانه شرکت سهامی بیمه ایران با اشاره به اینکه بیمه اجباری شخص ثالث برای تمامی آحاد جامعه یک ضرورت است، افزود: اما شرکت بیمه ایران باید تلاش کند با تمرکز بر رشته بیمه های زندگی، تحولی اساسی در صنعت بیمه را رقم بزند.
رییس کل بیمه مرکزی با ابراز خرسندی از عملکرد شرکت سهامی بیمه ایران در کسب رضایتمندی مردم، خاطرنشان کرد: برای دستیابی به چشم اندازهای پیش بینی شده این صنعت باید کوشش خود را مضاعف کنیم. شرکت بیمه‌ایران با توجه به سهم عمده ای که از بازار بیمه ای کشور در اختیار دارد باید نقش محوری توسعه صنعت را ایفا کند.

همچنین بخوانید

رییس شورای عالی بیمه با اشاره به بدهی سنگین برخی از نهادها و ارگان های دولتی به شرکت بیمه ایران، تصریح کرد:حجم بالای فروش اقساطی بیمه نامه ها منطقی نیست و بدهی انباشته به این بنگاه بزرگ اقتصادی لطمه خواهد زد.
وی تاکید کرد: منابع ناشی از پذیرش ریسک های بزرگ، باید به نفع صنعت بیمه سرمایه گذاری شود و پذیرش ریسک بدون دریافت حق بیمه با منطق اقتصادی همخوانی ندارد.
غلامرضا سلیمانی با اشاره به این نکته که بخشی از مشکلات به دلیل نحوه عمل بر اساس آیین نامه فعلی سرمایه گذاری صنعت بیمه است گفت: اصلاح این آیین نامه در شورای عالی بیمه می تواند مشکلات مربوط به سرمایه گذاری در شرکتهای بیمه را رفع کند .
رییس کل بیمه مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود تقویت بنگاه های اقتصادی نظیر شرکت های بیمه را در گرو سودآوری دانست و گفت: فعال سازی ظرفیت های نهفته صنعت بیمه و بازارسازی های جدید و ارائه بسته های متنوع بیمه ای می تواند وابستگی صنعت بیمه را به رشته شخص ثالث کاهش دهد.
وی سهم پنجاه و هفت درصدی بیمه شخص ثالث از مجموع پورتفوی بیمه ایران را ترکیبی ناهمگون توصیف کرد و گفت: با وجود اجبار قانونی به صدور بیمه شخص ثالث اگر شرکت بیمه ایران با تغییر در ساختار برخی از مجموعه های خود به سمت گسترش رشته بیمه های زندگی حرکت کند بسیاری از اهداف صنعت بیمه محقق خواهد شد.
سلیمانی با ارائه چند پیشنهاد و راهکار از مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت سهامی بیمه ایران خواست تا با برنامه ریزی دقیق تر ضمن کاهش زیان انباشته خود زمینه را برای سرمایه گذاری و تولید منابع پایدار، فراهم کنند.
گفتنی است دکتر سلیمانی در پایان مجمع سالیانه شرکت سهامی بیمه ایران ضمن قدردانی از مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره، مدیران این شرکت در راستای بهبود وضعیت، موفقیت صنعت بیمه را در گرو تلاش های بیشتر مدیران و کارکنان بیمه ایران دانست.

 

 

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا