بانک و بیمهبیمه

درخواست ۲۳ هزار میلیاردی بیمه سلامت برای بودجه ۹۸

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران ضمن اشاره به بودجه پیشنهادی این سازمان برای سال آتی، تاکید کرد: در صورت ایجاد محدودیت منابع، حوزه سلامت آخرین جایی باشد که این محدودیت‌ها در آن اعمال می‌شوند.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از ایسنا، طاهر موهبتی با بیان اینکه بودجه سال ٩٨ را با مبلغ ٢٣هزار میلیارد تومان پیشنهاد داده‌ایم، گفت: امیدوارم که بودجه ۹۸ واقعی دیده شود. البته دولت و مجلس تأکید و توجه ویژه‌ای به حوزه سلامت و درمان دارند؛ اما لازم است که اگر محدودیت منابع در کشور ایجاد شد، آخرین جایی که باید در آن منابع محدود شود، حوزه سلامت و درمان است.

وی ادامه داد: هر چقدر هم که در حوزه مدیریت و پیشگیری هزینه کنیم، اما نمی‌توان به مردم گفت که بیمار نشوید. بنابراین وقتی که سالانه ۱۹۰ میلیون بار مراجعه به پزشک و مراکز درمانی داریم، طبیعی است که هزینه‌ها بالاست. زمانی هم که شرایط اقتصادی سخت شود طبیعی است که در حوزه سلامت آثار آن بر مردم سخت گیرانه‌تر می‌شود و لازم است در این حوزه حمایت‌های لازم صورت گیرد.

موهبتی گفت: از سازمان برنامه و بودجه و همچنین مجلس درخواست می‌کنم که به بودجه این بخش توجه شود و حوزه سلامت و طرح تحول را واقعی ببینید و به تبع این توجه‌ها در بیمه سلامت نیز خودش را نشان می‌دهد.

وی افزود: باید توجه کنیم مردم به دلیل هزینه‌های سلامت زیر خط فقر نروند و مشکلی برایشان ایجاد نشود. البته ما از محدودیت منابع آگاهیم، اما پایداری منابع در حوزه سلامت بسیار اهمیت دارد و لازم است که منابع سلامت به بودجه‌ای غیر از نفت مانند مالیات بر ارزش افزوده متصل شود، تا درآمد نفتی کشور بر خدمات این حوزه تأثیر نگذارد.

 مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران در پایان گفت: امیدواریم سال آینده به ترتیبی نباشد که کسری اعتبارات‌مان مجددا تکرار شود. به دلیل تحریم‌های ظالمانه و تاثیرات آن نیز لازم است مراقبت بیشتری را نسبت به بخش سلامت داشته باشیم.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا