بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

نخستین بستر جامع مبتنی بر تراکنش‌های غیربانکی راه اندازی شد

نخستین بستر جامع مبتنی بر تراکنش‌های غیر بانکی معرفی و راه اندازی شد

به گزارش آرمان اقتصادی، ناصر حجازیان رئیس هیات مدیره فناوران انیاک با اشاره به راه اندازی شبکه «شِتاک» ، اظهار داشت: در تعریف «شِتاک» باید گفت همانطور که در سیستم بانکی مقوله ای به نام «شتاب» وجود دارد و لوگوی آن روی کارت و دیگر امکانات بانکی است، بیانگر این موضوع است که شما می‌توانید کارتتان را در ابزارهای پرداخت بانک های دیگر پذیرش کنید؛ «شِتاک» یا شبکه تبادل امتیاز کشور نیز این ماهیت را دارد که اگر شما در باشگاه مشتریان یا کارت یک باشگاه، لوگوی شِتاک را داشتید، بدین معناست که می توانید امتیاز کسب شده در این شبکه را، در بقیه باشگاه ها استفاده کنید.

وی افزود: مشتریان دارای کارت «شِتاک» می‌توانند به شبکه گسترده‌ای از فروشگاه‌های عضو، متصل شوند؛ با این امکان امتیاز مشتریان تجمیع شده و مرکزی نیز برای تبادل و تهاتر امتیاز یا همان اتاق پایاپای که در شبکه بانکی نیز وجود دارد، نمایان می شود.

حجازیان گفت: هر باشگاهی امتیاز خود را با نرخی ارزش گذاری می کند و این شبکه این امکان را می دهد که با همان ماهیت، ارتباط بین باشگاه ها برقرار شود.

رئیس هیات مدیره فناوران انیاک تصریح کرد: این امر حلقه مفقوده ای در بحث تراکنش کشور بوده است که انیاک با هدف حذف این خلاء به آن ورود کرده است.

وی اظهار داشت: پروژه هایی که به دنبال اجرای این شبکه شکل می گیرند بسیار مهم و حائز اهمیت است؛ به عنوان مثال «شِتاک» عملا می تواند به قطب مدیریت کمپین های کشور تبدیل شود و کسب و کارهای مختلف از طریق این اتصال می توانند به اعضای باشگاه های مختلف پیشنهاد خرید بدهند، کمپین اجرا کنند و این شبکه جایگاه خاصی را در کشور به خود اختصاص خواهد داد.

حجازیان بیان کرد: به دنبال راهکارهای دیگری که در حوزه بانکی داشته ایم، سعی کرده ایم فعالیت های گسترده ای در پاسخگویی به نیاز تراکنشی کشور انجام دهیم.

وی افزود: در همین راستا پروژه های متعدد و زیرساخت های مختلفی ایجاد شده که بخشی از آن طی روزهای اخیر و قسمت های تکمیلی در آینده نزدیک در قالب خدمات عمومی به ایرانیان ارائه می شود.

بنابراین گزارش، «شِتاک» شبکه و زیرساختی است که بر بستر آن می‌توان نظام امتیازات مشتریان را تجمیع کرد تا از این طریق مشتریان و فروشندگان به یک شبکه گسترده‌تر متصل شوند.

منبع

ایبِنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا