امور زیربناییتعاون و اشتغال

ایران، میزبان سیزدهمین اجلاس جهانی تعاون از ۴ قاره

سیزدهمین اجلاس بین المللی تعاون در منطقه آسیا و اقیانوسیه از پنجم تا نهم آذرماه، به میزبانی ایران در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار می شود.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، اتاق تعاون ایران برای اولین بار، موفق به دریافت میزبانی اجلاس منطقه‌ای تعاون در بخش آسیا و اقیانوسیه شده است. این دوره، سیزدهمین دوره اجلاس منطقه ای آسیا و اقیانوسیه بوده که از ۵ تا ۹ آذرماه (۲۶ تا ۳۰ نوامبر) در تهران برگزار می‌شود که نمایندگانی از بخش های مختلف و مهم تعاونی ها از کشورهای آسیا و اقیانوسیه در این اجلاس حضور خواهند داشت.

بر این اساس، تاکنون بیش از ۱۵۰ شرکت از ۳۰ کشور و چهار منطقه آسیا-اقیانوسیه، آفریقا، آمریکا و اروپا در این اجلاس حضور خواهند داشت.

با توجه به اینکه اتحادیه بین المللی تعاون (ICA ) در منطقه آسیا و اقیانوسیه، قوی‌ترین مرجع تعاون منطقه‌ای از نظر حجم مبادلات تجاری در جهان به شمار می رود و به دلیل ارتباطی که این بخش با سازمان ملل در زیرشاخه برنامه عمران سازمان ملل متحد (UNDP) و سازمان جهانی کار دارد، برگزاری آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

افزایش رشد و توسعه تعاونی‌ها و کمک به صادرات غیرنفتی کشور، گسترش تجارت بین تعاونی ها، توسعه بازرگانی، فرصت‌های تجاری جدید، برقراری ارتباط و انسجام بین تعاونی ها، افزایش تبلیغات برای بخش تعاون، دستیابی به جدیدترین فناوری‌ها و خلاقیت‌های حرفه ای و کسب اطلاعات در خصوص محصولات عرضه کنندگان تعاونی های سراسر کشور، از جمله اهداف برگزاری این اجلاس به شمار می رود.

اتحادیه بین المللی تعاون در مجله جهانی تعاونی، به صورت سالانه فهرست بزرگترین شرکت های تعاونی در جهان را منتشر می کند و اثرات اقتصادی شرکت های تعاونی در سراسر جهان را نشان می دهد؛ به نحوی که آخرین گزارش از گردش مالی تعاونی ها در جهان، حاکی از میزان ۲.۱ تریلیون دلاری گردش مالی جهانی برای ۳۰۰ تعاونی برتر دنیا است.

بر اساس این گزارش، شرکت های تعاونی برای ۲۸۰ میلیون نفر در سراسر جهان به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی کردند که ۱۰ درصد از کل جمعیت شاغل را تشکیل می دهد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا