انرژیصوت

۶۵۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در ایران

 

سخنگو و مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان انرژی های تجدید پذیر ایران از وجود بیش از ۶۵۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، جعفر محمد نژاد در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد افزود: جدا از این ۴۵۰ مگاوات نیروگاه جدید تجدیدپذیر نیز درحال ساخت است.

وی ضمن اشاره به وجود بیش از دو هزار واحدنیروگاهی کوچک تجدیدپذیر پشت بامی در کشور اظهارداشت: متوسط تولید برق این نیروگاه ها پنج کیلووات است.

سخنگو و مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان انرژی های تجدید پذیر ایران گفت: خوشبختانه وزارت نیرو از دو سال پیش بصورت جدی برای توسعه انرژی های تجدیدپذیر در کشور قدم های خوبی برداشته است.

وی افزود: توسعه و گسترش انرژی‌های تجدیدپذیر باعث کمک به تحقق اهداف توسعه اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی کشور می‌شود.

محمدنژاد اظهارداشت: استفاده از انرژی‌های نو می‌تواند باعث کاهش وابستگی به منابع فسیلی، کاهش انتشار گازهای آلاینده از بخش‌های تولید و مصرف منابع انرژی و همچنین باعث کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای شود.

وی به رادیو اقتصاد توضیح داد: سیاست وزارت نیرو بر اینکه مردم در تولید برق مشارکت و برق تولیدی خود را در قالب قراردادهای خرید تضمینی بلند مدت به شبکه سراسری برق کشور بفروشند.

سخنگو و مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان انرژی های تجدید پذیر ایران گفت: دولت به منظور توسعه استفاده از انرژی های تجدیدپذیر قوانین و مقررات تشویقی برای سرمایه گذاری و ورود بخش خصوصی به این حوزه وضع کرده که خرید تضمینی برق تجدیدپذیر از جمله این موارد است.

وی در ادامه از وجود ۹ شرکت سازنده تجهیزات نیروگاهی تجدید پذیر در کشور خبرداد و افزود: برنامه ریزی وزارت نیرو بر اینکه بر اساس برنامه پنج ساله ششم توسعه سالی هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در سطح کشور ایجاد کند.

محمدنژاددر مصاحبه با رادیو اقتصاد ضمن اشاره به وجود ۶۵۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در ایران یادآورشد: پیش بینی می شود این ظرفیت تا پیک مصرف سال آینده برق که ابتدای فصل تابستان باشد به هزار و ۱۰۰ تا هزار و ۲۰۰ مگاوات برسد.

برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد بوده که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۱ به مدت ۶۰ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی» با هدف ارائه یک تصویر بزرگتر و کاملتر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا