امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

انتقاد از تصویب قیمت ۹۸۰۰تومانی برای مرغ/وزارت جهاد هم موافق نیست

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های مرغداران گفت: اگر قیمت هر کیلو گوشت مرغ، ۹۸۰۰ تومان تعیین شود مرغداران در هر کیلو ۱۳۱۲ تومان ضرر می‌کنند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از صدا و سیما، برومند چهارآئین با اشاره به اینکه قیمت کارشناسی هر کیلوگرم گوشت مرغ، ۱۰هزار و ۵۰۰ تومان است، گفت: سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان پس از ماهها جلسه و بازدید از واحدهای مرغداری قیمت ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان را برای هر کیلوگرم گوشت مرغ، تصویب کرد.

وی گفت: اگر مرغداری هر کیلوگرم گوشت مرغ را ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان بفروشد، حاشیه سود برای تولیدکننده ۱۰ درصد خواهد بود.

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی های مرغداران افزود: مصوبه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان برای تصویب نهایی و ابلاغ به ستاد تنظیم بازار ارائه شد؛ اما در نهایت این ستاد برای هر کیلوگرم مرغ قیمت ۹۸۰۰ تومان را تصویب کرده که هنوز ابلاغ نشده است.

چهارآئین گفت: در صورت تصویب این مبلغ، مرغداران برای هر کیلو گوشت مرغ با احتساب افزایش هزینه نهاده های تولید هزینه های حمل و کشتارگاه ۱۳۱۲ تومان ضرر می کنند.

وی تصریح کرد: اتحادیه مرغداران برای جلوگیری از ابلاغ مصوبه قیمت گوشت مرغ در ستاد تنظیم بازار به ناچار اعتراض خود را در نامه سرگشاده ای به رئیس جمهور اعلام کرد که هنوز پاسخی دریافت نکردیم.

مدیر عامل اتحادیه سراسری تعاونی های مرغداران تاکید کرد: تولیدکنندگان شرایط فعلی اقتصادی را کاملا درک می کنند و به همین منظور به حاشیه سود ۱۰ درصدی قانع هستند؛ اما قیمتی که ستاد تنظیم بازار تصویب کرده، به معنای ورشکستگی صنعت مرغداری است و استمرار تولید منوط به اصلاح قیمت است.

چهارآئین گفت: مشکل را با معاون امور دام و معاون توسعه بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی مطرح کردیم و آنها نیز با قیمت پیشنهادی برای هر کیلوگرم ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان موافق هستند.

وی افزود: صنعت مرغداری، صنعت بزرگی است و گردش مالی آن ۱۲۵ هزار میلیارد تومان است و به بازی گرفتن سرمایه این صنعت به صلاح نیست.

مدیر عامل اتحادیه سراسری تعاونی های مرغداران تصریح کرد: زمان آن رسیده است که دولت قیمت گذاری گوشت مرغ را به تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی این بخش واگذار کند و دخالتی در تعیین قیمت نداشته باشد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا