بانک و بیمهبیمه

معلمان مدارس غیردولتی باید تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار بگیرند

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی گفت: تمام مؤسسان مدارس غیردولتی موظف هستند معلمان شاغل در این مدارس را که ۲۴ ساعت در هفته فعالیت می‌کنند و بازنشسته نیستند، بیمه کنند.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از فارس، مجتبی زینی وند رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی در خصوص رسیدگی به مشکلات و مسائل معلمان مدارس غیر دولتی اظهار کرد: توجه به معلمان شاغل در مدارس غیردولتی مورد توجه ویژه این سازمان است و برنامه‌های متعددی به این منظور پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: در سامانه تعیین الگوی شهریه، یکی از آیتم‌ها، بیمه معلمان مدارس غیردولتی بود یعنی اگر مؤسس به بیمه معلمان شاغل مدرسه خود توجه نکند، امتیاز منفی می‌گیرد.

زینی‌وند اضافه کرد: معلمان مدارس غیردولتی باید تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی مطابق قوانین وزارت کار قرار گیرند و طبق رایزنی‌هایی که انجام شد و در راستای ایجاد صندوق حمایت از موسسان مدارس غیردولتی، با حمایت سازمان برنامه و بودجه، اعتباری را برای تأمین بخشی از هزینه بیمه معلمان مدارس غیردولتی مصوب کردیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: تمام مؤسسان مدارس غیردولتی موظف هستند معلمان شاغل در این مدارس را که ۲۴ ساعت در هفته فعالیت می‌کنند و بازنشسته نیستند، بیمه کنند.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا