بانکبانک و بیمه

بهره‌برداری از یک نیروگاه با تأمین مالی بانک سپه


فاز اول نیروگاه سیکل ترکیبی ماکو با حجم ۸۰ مگاوات با تأمین مالی بانک سپه و با دستور رئیس‌جمهور از طریق ویدیو کنفرانس توسط وزیر نیرو در استان آذربایجان غربی افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی (armaneghtesadi.ir)، رضا اردکانیان وزیر نیرو در مراسم افتتاح فاز اول نیروگاه سیکل ترکیبی ماکو ضمن ارائه گزارش به رئیس‌جمهور از طریق ویدئوکنفرانس از نقش ویژه بانک سپه درراه اندازی این نیروگاه قدردانی کرد.

مدیرعامل بانک سپه در سفر رئیس‌جمهور به استان آذربایجان غربی و در حاشیه مراسم افتتاح این طرح گفت: حمایت از اجرای طرح‌های کلان در حوزه‌های راهبردی به‌ویژه در استان‌های مرزی جزو برنامه‌های اولویت‌دار بانک سپه است.
محمدکاظم چقازردی افزود: راه‌اندازی پروژه‌های استراتژیک نظیر؛ نیروگاه سیکل ترکیبی ماکو علاوه بر کمک به توسعه اقتصادی استان‌های مرزی، زمینه افزایش صادرات غیرنفتی و مبادلات تجاری با کشورهای همسایه را فراهم می‌کند.
شایان‌ذکر است ساخت این نیروگاه از سال ۱۳۹۴ با مشارکت ۷۰ درصدی چین و ۳۰ درصد سهم داخلی آغاز شد و برای بهره‌برداری از فاز نخست نیروگاه سیکل ترکیبی ماکو ۱۳۰ میلیون یورو هزینه شده و این نیروگاه تا سال ۱۴۰۴ با یک هزار و ۶۰۰ مگاوات به بهره‌برداری خواهد رسید که با این روند به یکی از بزرگ‌ترین نیروگاه‌های مرزی تبدیل خواهد شد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا