خودروصنعت، معدن، تجارت

ژاپن به حمایت از رنو- نیسان ادامه می‌دهد

سخنگوی دولت ژاپن امروز چهارشنبه اعلام کرد که با وجود رسوایی اخیر شرکت رنو نیسان آلیانس و بازداشت مدیرعامل آن به اتهام فساد مالی، سعی دارد به بازگشت این شرکت به ثبات و دوران موفقیت خود کمک کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از ایسنا، دو روز پیش بود که تلویزیون ملی ژاپن و بعد از سایر رسانه‌های جهان اعلام کردند که  کارلوس گون- مدیرعامل و مدیر ارشد اجرایی شرکت فرانسوی ژاپنی رنو نیسان آلیانس ـ به اتهام فساد مالی، عدم اعلام بخش زیادی از درآمد خود و فرار مالیاتی دستگیر و تحویل پلیس این کشور داده شده است.

گفته می‌شود گون پس از افشای آنکه از سال ۲۰۱۱ میلادی به مدت پنج سال بخش بزرگی از درآمدهای خود تقریبا ۳۸ میلیون یورو را به منظور فرار مالیاتی اعلام نکرده، تحت پیگرد قانونی نظام قضایی ژاپن قرار گرفته است.

این خبر به تنهایی موجب شد که تنها با گذشت کمتر از یک روز، سهام شرکت نیسان موتورز ۶ درصد کاهش پیدا کند و رسوایی بزرگی برای هر دو شرکت رنوی فرانسه و نیسان موتورز ژاپن محسوب شود.

بر اساس گزارش رویترز ، نیسان موتورز که خود را به عنوان بزرگترین قربانی این رسوایی مالی می‌داند، تلاش‌های بسیاری برای رهایی خود از تبعات منفی که ممکن است گریبانگیرش شود، کرده و به نظر می‌رسد که در زمینه رفع اتهام از خود، همکاری‌های گسترده‌ای نیز با مقامات قضایی و پلیس داشته باشد. این خودروساز ژاپنی ساعاتی بعد از انتشار خبر دستگیری کارلوس گون همچنین خاطرنشان کرد که در صورت اثبات اتهام وی، او را به سرعت از رنو نیسان اخراج خواهد کرد.

این در حالیست که روزنامه ژاپنی آساهی به نقل از منابع آگاه می‌نویسد: مسئولیت این رسوایی کاملا متوجه نیسان موتورز نیز هست و مقامات قضایی احتمال همدستی گون با نیسان را بررسی خواهند کرد.

حالا سخنگوی ارشد دولت ژاپن امروز چهارشنبه به نظر می‌رسد که از آلیانس رنو نیسان حمایت کرده و گفته که این شرکت نشانه بارزی از همکاری دو خودروساز موفق ژاپنی و فرانسوی است که به طراحی و تولید محصولات باکیفیت، جذاب و مدرن می‌پردازد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا