ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

تاثیر هوش مصنوعی بر سفر چیست؟

در حال حاضر، اصطلاح AI یا هوش مصنوعی فراگیر شده و ارتباطات بشری را تغییر داده است. پس فراگیری چنین علمی یکی از موارد ضروری در زندگی امروز بشر است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از نیوز، این فناوری بر زوایای مختلف زندگی تاثیر داشته است. هوش مصنوعی بر روند مسافرت بشر نیز تاثیر داشته و موجب پیشرفت تجهیزات و کاهش هزینه‌ها در این زمینه شده است. در ذیل چهار برنامه علمی و کاربردی در سفر معرفی می‌شوند:

استفاده از هوش مصنوعی در شناخت تصویر

همچنین بخوانید

از این سیستم در فرودگاه‌ها و یا هتل‌ها برای شناسایی و صحت اطلاعات فرد استفاده می‌شود. استفاده گسترده از این فناوری در آینده‌ای نه چندان دور اتفاق خواهد افتاد و در حال حاضر نیز از این سیستم در تعدادی از فرودگاه‌ها به عنوان سیستم آزمایشی استفاده می‌شود.

واقعیت مجازی

با فناوری واقعیت مجازی دیگر نیازی نیست برای دیدن از مناطق مختلف به آن مکان‌ها سفر کنیم و با این فناوری لذت سفر و قرار گرفتن در آن مکان‌ها را تجربه خواهیم کرد.

چت بات

فناوری گفت و گو با کاربران نیز یکی دیگر از تجهیزات مجهز به هوش مصنوعی است و از آن در برقراری ارتباط گفتاری آژانس‌های مسافرتی با کاربران استفاده می‌شود. چت‌ بات‌ها موجب صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شوند.

چت بات‌ها، ربات های چت (chatbots) سرویسی هستند که با یک سری قوانین مشخص و به کمک هوش مصنوعی طراحی می شوند و کاربران از طریق یک رابط چت با آنها ارتباط برقرار می‌کنند.

 اینترنت اشیا یا IOT

در حال حاضر از این فناوری در برخی هتل‌ها استفاده می‌شود و مسافران به راحتی و با گوشی هوشمند قادر به کنترل محیط اطراف و نیازهای خود بدون پرداخت هزینه خواهند بود.

موارد هیجان‌انگیز زیادی در ارتباط با فناوری وجود دارد که شاید یک دهه پیش در تخیلات و تصورات بود. این روند پیشرفت نشان می‌دهد انسان از ماشین جدا نخواهد شد و در واقع ماشین همدم و مراقب وی در آینده خواهد بود. پس صنعت گردشگری نیز  باید خود را با این فناوری‌ها هماهنگ کند تا نیازهای گردشگری را برطرف سازد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا