امور زیربناییتعاون و اشتغال

نحوه تسویه مطالبات کارگران هفت تپه امروز مشخص می‌شود

نحوه تسویه مطالبات کارگران شرکت کشت و صنعت هفت تپه تا عصر امروز مشخص می شود.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مطالبات ۴ماهه بیش از پنج هزار نفر از کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر و مطالبات ۳ ماهه بیش از سه هزار کارگر گروه ملی فولاد به دلیل مشکلات اقتصادی این دو بنگاه اقتصادی پرداخت نشده است که این موضوع اعتراضات صنفی کارگران این دو شرکت را طی در پی داشته است.

بر این اساس، تیم اعزامی به خوزستان به سرپرستی مدیر کل حمایت از پایداری مشاغل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مامور رسیدگی به وضعیت دو شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه و گروه ملی فولاد شد.

در راستای این ماموریت، طی دو روز گذشته جلسات متعددی با مسئولان استانی و دستگاه های اجرایی ذیربط برای حل مشکلات این دو بنگاه اقتصادی برگزار شد تا این که روز گذشته نحوه تسویه مطالبات کارگران گروه ملی فولاد تعیین تکلیف شد. بر اساس تصمیم روز گذشته مقرر شد، یک ماه از مطالبات معوق کارگران گروه ملی فولاد طی هفته آینده و مابقی تا پایان آذر پرداخت شود.

برای پرداخت مطالبات کارگران گروه ملی فولاد، وزارت صنعت مجوز فروش آزاد محصولات این شرکت (خارج از بورس) تا اطلاع ثانوی را صادر کرد تا از محل فروش محصولات در بازار آزاد، حقوق دستمزد کارگران پرداخت شود.

تیم اعزامی با حضور در گروه ملی فولاد کارفرما را مکلف کردند تا طی هفته آینده یک ماه از مطالبات کارگران این شرکت را پرداخت کنند. 

از صبح امروز نیز جلسات رسیدگی به وضعیت شرکت نیشکر هفت تپه آغاز شده و قرار است تا پایان امروز نحوه تسویه مطالبات بیش از ۵ هزار کارگر این شرکت تعیین تکلیف شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا