بانکبانک و بیمه

توضیحات روحانی درباره سود سهام عدالت


رییس جمهور در جلسه هیات دولت با بیان اینکه همه باید تلاش کنیم مفاسد را کم و راه پولشویی را ببندیم، از آغاز توزیع سود سهام عدالت سال ۹۶ از فردا اول آذر ماه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی (armaneghtesadi.com)، حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت، با اشاره به اینکه اشکالی ندارد که در یک کار کارشناسی اختلاف نظر داشته باشیم، تصریح کرد: باید موضوع را  به کارشناس‌ها واگذار کنیم تا در سطح کارشناسی بحث کنند.

رییس جمهور با بیان اینکه می‌دانیم در کاری که باید برای مردم انجام دهیم نقص و ایراد داریم، خاطرنشان کرد: ارز ۴۲۰۰ تومانی را که برای کالاهای اساسی می دهیم تا وقتی که به دست مشتری و مصرف‌کننده نهایی می‌رسد درست نمی توانیم کنترل کنیم؛ پس نقض و اشکال داریم و باید اشکال خودمان را رفع کنیم.
وی با بیان اینکه مسایل خیلی روشن است، گفت: چرا راجع به مسایل روشن می‌جنگیم؟ بله همه دنیا گرفتار پولشویی است. شما به من نشان دهید یک کشور در دنیا هست که در آن پولشویی انجام نمی‌گیرد و یک کشور در دنیا به من نشان دهید که فساد، مواد مخدر و جنس تقلبی در آن نیست. همه باید تلاش کنیم مفاسد را کم کنیم و راه پولشویی را ببندیم. چرا اینقدر جر و بحث می‌کنیم.
دکتر روحانی افزود: باید با مواد مخدر بجنگیم ولی معتاد داریم. باید با دزدی بجنگیم متاسفانه دزد داریم، حالا در اقلیت ولی آدم‌های ناسالم و ناپاک هم داریم. باید با فساد بجنگیم. متاسفانه رشوه داریم و نباید از بیان آن عصبانی بشویم. اگر متاسفانه در دستگاه‌های حکومتی و ادارات ما در گوشه و کناری، رشوه‌ای هم باشد باید با آن بجنگیم و مبارزه کنیم. نباید ناراحت شویم.
 
توزیع مرحله دوم سود سهام عدالت
رییس جمهور با بیان اینکه دولت در این ایام و هم در پایان سال تلاش خواهد کرد که کمک مضاعفی نسبت به اقشار کم‌درآمد داشته باشد، افزود: خوشحالم اعلام کنم که در هفته‌های اولیه ماه آذر و در این ایام میلاد مسعود پیامبر عظیم‌الشان اسلام (ص) دومین سود سهام عدالت بین اقشار کم‌درآمد و برای ۵ میلیون و ۳۴۵ هزار نفرتوزیع می‌شود؛ که برای هر نفر ۱۷۵ هزار تومان، یعنی به یک خانواده ۴ نفره حدود ۷۰۰ هزار تومان داده می‌شود و به خانواده ۵ نفره ۸۷۵ هزار توان پرداخت می‌شود.
روحانی ادامه داد: دو دهکی که درآمد پایین دارند، از این سود سهام برخوردار می‌شوند و این کاری است که دولت از سال گذشته آغاز کرد و اولین سود سهام را تقسیم کرد و این دومین باری است که تقسیم می‌شود و این دفعه بیش از پارسال و حدود ۱۶ درصد بیشتر این سود پرداخت می‌شود.
رییس جمهور تاکید کرد: مردم مطمئن باشند که دولت با همه توان در پی آن است که مشکلات آنها مخصوصاً اقشار کم‌درآمد را حل کند و این کار را به کمک هم ادامه می‌دهیم و کشورمان را به سرمنزلی که مطلوب خداوند بزرگ و پیامبر عظیم‌الشان (ص) و مطلوب بزرگ ما است خواهیم رساند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا