انرژی

مطالبات و بدهی‌های بخش تولید برق تهاتر می‌شود

براساس موافقت امروز هیات وزیران، مطالبات تعدادی از شرکت‌های فعال در بخش انرژی و تولید برق از شرکت‌های دولتی با بدهی همان شرکت‌ها به سازمان خصوصی‌سازی و سازمان امور مالیاتی کشور تهاتر می‌شود.

به گزارش آرمان اقتصادی، چندی پیش وزارت نیرو به‌منظور تسویه مطالبات اشخاص حقیقی و حقوقی تعاونی، خصوصی و تسویه و تهاتر بدهی خود به وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی، پیشنهاد داد که نسبت به تسویه و تهاتر ۲۰۰ هزار میلیارد ریال بدهی شرکت‌های تابعه وزارت فوق، اقدام لازم را انجام دهند.

در همین راستا، طبق اعلام وزارت نیرو، هیات وزیران امروز با تهاتر مطالبات اشخاص حقیقی و حقوقی خصوصی و تعاونی از تعدادی از شرکت‌های دولتی با بدهی‌های آن‌ها به دولت، موافقت کرد و بر این اساس، مطالبات تعدادی از شرکت‌های فعال در بخش انرژی و تولید برق از شرکت‌های دولتی با بدهی همان شرکت‌ها به سازمان خصوصی‌سازی و سازمان امور مالیاتی کشور تهاتر می‌شود.

همچنین بخوانید

چندی پیش نیز رضا اردکانیان – وزیر نیرو – اعلام کرد که امسال در قانون بودجه، مکانیزمی توسط مجلس شورای اسلامی ایجاد شده که ما می‌توانیم به‌عنوان وزارت نیرو با بدهکاران، طلب‌کاران، سیستم بانکی کشور و بانک مرکزی در داخل خودمان تهاتر انجام دهیم.

به گفته وی، بی‌شک نتیجه این کار موجب خواهد شد تا ظرفیت‌های قابل توجهی آزاد شود و بخش خصوصی مشارکت بیش‌تری را در طرح‌های آب و برق داشته باشد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا