بانک و بیمهطلا و ارز

بازار طلا و سکه به کدام سو حرکت می‌کند؟

رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر ایران درباره وضعیت بازار طلا در هفته آخر آبان ماه گفت: در یک هفته گذشته قیمت جهانی طلا برخلاف هفته های قبل نوسانی در حد یک تا ۸دلار داشت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،محمد کشتی آرای با بیان این مطلب در گفتگو با خبرآنلاین افزود: همچنین در بازار داخلی نیز نوسانات این هفته نرخ ارز که تاثیر عمده ای روی قیمت سکه و طلا دارد، به حداقل میزان خود رسید  و بسیار کم بود.

وی افزود: این دو مورد دلیلی برای ثبات نسبی قیمت ها در بازار طلا و سکه شد و به همین دلیل شاهد آرامش نسبی قیمت سکه و طلا در بازار بودیم.

وی تصریح کرد: در یک هفته گذشته شاهد شوک قیمتی چه در جهت مثبت و چه در جهت منفی در بازار سکه و طلا نبودیم و بازار روال عادی داشت و دادو ستدها در حد قابل قبول و معمول بود و نه تقاضا اضافی در بازار به وجود آمده بود و نه کاهش عرضه اتفاق افتاده بود. با توجه به این شرایط می توان ندعی شد تعادل و توازن میان عرضه و تقاضا به وجود آمده بود که به ثبات نسبی بازار سکه و طلا کمک کرد.

کشتی آرای گفت: قیمت سکه در یک هفته گذشته بین ۴میلیون و ۱۵۰ هزار تومان  تا ۴میلیون و ۳۰۰هزار تومان در نوسان بود که این میزان در اصل حداقل نوسانی که در عرض یک هفته می توانستیم شاهد باشیم . 

وی خاطرنشان کرد: همچنان سکه دارای حباب است که این مساله به دلیل این است که نیاز بازار از نظر میزان درخواست سکه تامین نیست و همچنین باید قسمتی از سکه هایی که در دست مردم است به بازار برگردد که تاکنون این اتفاق نیافتاده است.

وی اظهار کرد: اکنون حباب قیمت سکه برابر با رقم ۳۵۰ هزار تومان است.

رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر ایران توضیح داد: در بازار شاهد هیچ گونه حباب روی قیمت طلا نیستیم. قیمت طلا با توجه نوسان نرخ ارز و قیمت جهانی تعیین شده و کاملا بر این دو عامل منطبق است بنابراین در دادوستدهایی طلایی در سطح بازارهای کشور هیچ گونه محدودیتی نداشتیم و شاهد هیچ گونه حباب هم نبودیم. 

وی تصریح کرد:‌نکته قابل توجه این است که در بازار مصنوعات طلا همچنان رکود در بازار مصرف مصنوعات طلا مشاهده می شود و رکود ناشی از کاهش تقاضا و کاهش قدرت خرید مردم است که سبب شده تا صنعت مصنوعات طلای کشور با رکود بی سابقه مواجه شود. به گفته وی حتی آغاز جشن های عروسی بر بازار مصنوعات تاثیر چندانی به جا نگذاشته است.

کشتی آرای بیان کرد: این شرایط سبب شده تا بسیاری از واحدهای تولیدی به دلیل کاهش مصرف مصنوعات طلا در کشور، تعطیل شوند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا