انرژی

گاز نیروگاه زاهدان تا ۲ سال دیگر وارد مدار می‌شود

وزیر نیرو گفت: واحدهای گاز نیروگاه سیکل ترکیبی زاهدان تا سال ۱۳۹۹ وارد می‌شود و واحد بخار این نیروگاه نیز سال ۱۴۰۰ تکمیل خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، رضا اردکانیان درآیین گلنگ‌زنی عملیات اجرایی بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی زاهدان با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در این طرح دولتی توسط وزارت نیرو انجام می شود، اظهار کرد: بیش از ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای عملیات اجرایی این نیروگاه پیش‌بینی شده است.

وی هم‌زمانی آغاز عملیات این طرح با هفته وحدت را به فال نیک گرفت و خاطر نشان کرد: اواخر تیرماه سال جاری که به این استان سفر کردم وعده ساخت این نیروگاه را دادیم که هم اکنون در هفته وحدت این وعده محقق و عملیات اجرایی آن آغاز شد.

همچنین بخوانید

اردکانیان افزود: این طرح با هدف رونق توسعه در بخش‌های اقتصادی و پایداری شبکه در سیستان و بلوچستان انجام می‌شود ‌و نقش چشمگیری در توسعه و رونق تولید به ویژه در بخش اقتصادی خواهد داشت.

وزیر نیرو از نمایندگان مردم سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی برای پیگیری پروژه‌ها در بخش برق و آب قدردانی کرد و افزود: امیدواریم بتوانیم در بخش آب برای افزایش رفاه مردم منطقه سیستان و بلوچستان بخوبی عمل کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این آیین اظهار کرد: این استان برای پیشرفت و توسعه به زیرساخت‌های انرژی نیاز جدی دارد که باید هر چه سریع‌تر تکمیل شود، چرا که تکمیل زیرساخت‌های حوزه انرژی در جهش سایر شاخص‌های توسعه نیز تاثیرگذار خواهد بود.

احمدعلی موهبتی افزود: سیستان و بلوچستان در سال‌های آینده با کمبود ۴۰۰ تا ۵۰۰ مگاوات برق روبرو خواهد بود؛ بنابراین باید دولت در بخش انرژی سرمایه گذاری بیشتری در این استان انجام دهد تا به تولید و تامین پایدار انرژی برسیم.

وی ادامه داد: چنانچه زیرساخت‌های انرژی در سیستان و بلوچستان تامین شود بخش خصوصی نیز رغبت بیشتری به سرمایه گذاری در این استان خواهد داشت.

استاندار سیستان وبلوچستان با بیان اینکه در زمینه تولید انرژی از حضور بخش خصوصی استقبال می کنیم، خاطر نشان کرد: این استان ظرفیت‌های بسیار زیادی در زمینه انرژی های تجدیدپذیر دارد که انتظار داریم وزارت نیرو در این خصوص اقدامات ارزنده‌ای انجام دهد.

مدیرعامل برق منطقه ای استان نیز در این مراسم گفت: حجم تاسیسات برق سیستان و بلوچستان با کلان‌شهرهایی مانند تهران برابر است که نشان از اقدامات شایسته برق استان است.

جاهد افزود: ۱۸ واحد ۲۵ مگاواتی در استان داریم که در زاهدان کنارک و چابهار نیروگاه نصب شده است.

وی عنوان کرد: برای اینکه فقط بتوانیم به مصرف برق استان پاسخ دهیم بیش از ۶۵۰ مگاوات تولید عملی نیازمندیم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان عنوان کرد: باید بتوانیم از هدر رفت سرمایه جلوگیری کنیم و برای رسیدن به وضع مطلوب ۱۵۰۰ مگاوات نیروگاه نیاز است که یک نیروگاه امروز کلنگ زنی شد.

وی ضمن ابراز امیدواری در خصوص تبدیل سیستان و بلوچستان به عنوان هاب انرژی در منطقه گفت: آغاز عملیات اجرایی سیکل ترکیبی زاهدان نه تنها نوید بخش حل شدن مشکلات برق استان است بلکه به عنوان هاب انرژی و صادرات به کشورهای همسایه است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا