امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

ادویه جات فله ای نخرید!

 

رئیس هیئت مدیره تعاونی تولید کنندگان مواد غذایی به مردم توصیه کرد از خرید ادویه جات بصورت فله ای به شدت خودداری کنند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مهدی کریمی تفرشی در برنامه «کالای ایرانی» رادیو اقتصاد افزود: درصد تقلبی بودن ادویه جات فله و فاقد بسته بندی خیلی بیشتر از ادویه های دارای بسته بندی است.

همچنین بخوانید

وی در ادامه از شهروندان خواست از عطاری ها بیشتر عرقیات، چوب دارچین، گرانول گلپر، برگ آویش و مواردی از این دست را تهیه و از خرید اقلام پودری به شدت اجتناب ورزند.

رئیس هیئت مدیره تعاونی تولید کنندگان مواد غذایی گفت: شهروندان تا جایی که امکان دارد مواد غذایی مورد نیاز خود را از فروشگاه های زنجیره ای و بزرگ و همچنین از برندهای معتبر و خوش نام خریداری کنند.

وی افزود: فروشگاه های زنجیره ای و بزرگ اجازه خرید اقلام مصرفی فاقد پروانه ساخت و استاندارد را ندارد اما در عوض سوپر مارکت های کوچک هر نوع کالایی که ارزش افزوده بالاتر برای آنان داشته باشد خریداری و به مصرف کنندگان عرضه می کنند و کاری به کیفیت، استاندارد و بهداشتی بودن و مواردی از این قبیل ندارند.

تفرشی بیان داشت: مهد ادویه جات جهان کشور هندوستان است و به عبارت بهتر بالاترین میزان فروش ادویه جات دنیا مربوط به این کشور است.

وی گفت: برخی از واردکنندگان به دلیل کسب سود و منفعت شخصی بیشتر ادویه جات فاقد کیفیت لازم را به کشور وارد می کنند.

رئیس هیئت مدیره تعاونی تولید کنندگان مواد غذایی افزود: مصرف کنندگان تا جایی که امکان دارد ادویه جات مورد نیاز خود را ازبرندهای معتبر و خوش نام تهیه کنند چون برندهای معروف هیچ وقت نام، آوازه و اعتبار خود را فدای سود و منفعت شخصی خود نمی کنند.

وی ادامه داد: مسئله نقدینگی در شرایط فعلی خیلی برای خانواده ها مهم است بنابراین ضمن صرفه جویی باید در بحث خرید کالاها به مقوله کیفیت نیز توجه کرد.

مهدی تفرشی گفت: متاسفانه برخی افراد کالاهای بی کیفیتی خارجی مانند ادویه جات که امکان دریافت مجوز از طریق وزارت بهداشت و سازمان ملی استاندارد وجود ندارد طبق معمول از مبادی غیر قانونی و قاچاق به شکل بسیار نامناسب و با بار میکروبی بالا وارد کشور می کنند.

وی افزود: این مواد بیشتر در کارگاه های زیر زمینی فاقدنام و نشان مشخص بدون رعایت مسائل بهداشتی فرآوری و در حاشیه شهرها، شهرستان ها و غیره به فروش می رسانند.

برنامه «کالای ایرانی» کاری از گروه صنعت و بازرگانی شبکه تخصصی رادیو اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۰ صبح به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «الهام مصطفوی وحمیده رضا سلطانی» با هدف معرفی، ترویج، و تبلیغ کالای ایرانی، تولید داخلی و حمایت ازتولید کنندگان داخلی و مقابله با مصرف بی رویه کالای خارجی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا