امور زیربناییراه و ساختمان

کمیته‌های تخصصی برای مقابله با تحریم‌ها تشکیل شده است/ مجلس نحوه عملکرد وزارتخانه‌ها در مواجهه با تحریم‌ها را بررسی می‌کند

رییس کمیسیون عمران گفت: مدیران دولت گذشته که در کنار زدن تحریم‌ها موثر بودند باید در این شرایط وارد کمیته‌های مقابله با تحریم در وزارتخانه‌ها شوند. برخی از دستگاه‌ها اقدام به استفاده از نیروهای دولت گذشته و تجربیات آنها برای عبور از شرایط تحریم را کرده‌اند اما این اقدام باید به سایر دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها تسری پیدا کند.

همچنین بخوانید

محمدرضا رضایی کوچی در گفت‌وگو با ایلنا از تشکیل کمیته مقابله با تحریم‌ها در وزارت راه  شهرسازی خبر داد و گفت: شقوق حمل و نقل از جمله شرکت‌های هوایی،‌ دریایی و ریلی در نوک پیکان تحریم‌ها قرار دارد و باید برای مقابله با تحریم‌ها در این حوزه‌ها، تمهیدات جدی اندیشید.

وی با بیان اینکه کمیته‌های تخصصی برای مقابله با تحریم‌ها در هر یک از بخش‌های حمل و نقلی تشکیل شده است، گفت: نمایندگان مجلس، آمادگی دستگاه‌های دولتی در حوزه‌های مختلف برای مواجهه با تحریم‌ها و محدودیت‌ها را پیگیری می‌کنند.

کوچی ادامه داد: در جلسات متعدد کمیسیون عمران با هر یک از بخش‌های متولی، میزان آمادگی و برنامه‌های هر یک از شقوق حمل و نقل در برابر تحریم‌ها مورد بررسی قرار گرفته است.  

رییس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی تمهیدات عملیاتی و کاربردی برای دور زن تحریم‌ها در بخش حمل و نقل را در دستور کار قرار داده،‌ گفت: در وزارت راه و شهرسازی تمهیداتی اندیشیده شده که بتوان با کمترین هزینه و کمترین فشار تحریم‌ها را دور زد.   

رضایی کوچی با اشاره به برخی از معافیت‌ها مانند معافیت بندر چابهار از تحریم‌ها اظهار داشت: بندر چابهار به دلیل حضور سرمایه گذاران هندی معاف از تحریم‌ها شده است و آمریکا با نگاه حمایت از هندی‌ها که معمولا بسیار همراه با سیاست‌های آمریکا است، بندر شهید بهشتی را معاف از تحریم‌ها اعلام کرده است.  ‌     

رییس کمیسیون عمران با تاکید بر اینکه این معافیت از تحریم‌ها موقتی است، گفت: باید آمادگی کامل در برابر تحریم‌ها را داشته باشیم تا با کمترین هزینه این شرایط را پشت سر بگذاریم.

وی با تاکید بر بکارگیری مدیران دولت گذشته برای استفاده از تجربیات آنها برای دور زدن تحریم‌ها گفت: مدیران دولت گذشته که در کنار زدن تحریم‌ها موثر بودند که باید در این شرایط وارد کمیته‌های مقابله با تحریم در وزارتخانه‌ها شوند.

رضایی کوچی با تاکید بر اینکه دولت نگاه‌های جناحی را باید کنار بگذارد، ادامه داد: برخی از دستگاه‌ها اقدام به استفاده از نیروهای دولت گذشته و تجربیات آنها برای عبور از شرایط تحریم را کرده‌اند اما این اقدام باید به سایر دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها تسری پیدا کند. 

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا