صنعت، معدن، تجارت

لزوم حفظ رقابت پذیری تولیدکنندگان داخلی

یک کارشناس صنعت پوشاک گفت: حمایت از صنعت از پوشاک داخلی در گرو حفظ موقعیت رقابت تولیدکنندگان ایرانی در برابر تولیدکنندگان خارجی است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمدجواد صدق آمیز در گفتگو با برنامه «نودو هشتی ها» رادیو اقتصاد افزود: برای حفظ رقابت پذیری تولیدکنندگان داخلی در برابر تولیدکنندگان خارجی در گام نخست باید مواداولیه با کیفیت و در دسترس برای تولیدکنندگان تامین شود.

وی همچنین اظهارداشت: بدون شک در گام بعدی قوانین حاکم بر قانون کار، تامین اجتماعی و سایر قوانین باید در راستای حمایت از تولیدکنندگان و نظام کسب و کار باشد.


این کارشناس ضمن اشاره به گام سوم یعنی تامین نیروی انسانی متخصص و کارآمد گفت: شکوفایی صنعت پوشاک مستلزم بکارگیری افراد متخصص، با انگیزه و روزآمد است.

وی در ادامه گام چهارم را ایجاد بستر رقابتی صحیح در صنعت پوشاک داخلی به عنوان فرصتی برای حضور در بازارهای بین المللی دانست و افزود: دسترسی به اطلاعات، دانش و تکنولوژی فنی و به روز از مواردی بوده که نیاز تولیدات داخلی برای داشتن سهم بالاتری از بازار است.

صدق آمیز با تاکید بر اینکه فراهم سازی امکانات مورد نظردر یک نظام ملی با به اشتراک گذاشتن سرمایه ها و هزینه ها تحقق می یابد به واردات و قاچاق پوشاک اشاره کرد و اظهارداشت: قاچاق بخشی از سیستم واردات به صورت غیر رسمی است.

وی همچنین افزود: صنعت پوشاک در میدان رقابت تخصصی و فنی با داشتن توانایی تولید باکیفیت تر و مقرون به صرفه تر باید محصول مورد نظر مصرف کننده را تولید کند.

این کارشناس صنعت پوشاک به رادیو اقتصاد یادآورشد: جلوگیری از قاچاق و یا کاهش سهم واردات از بازار داخلی در گرو حمایت کارشناسانه و دقیق از صنعت پوشاک داخلی است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا