انرژی

آب به تمام روستاهای استان تهران رسیده است؟

تامین آب روستاهای کشور یکی از برنامه‌های اصلی دولت تدبیر و امید در نظر گرفته شد که برای این مهم نیز گام‌های خوبی برداشته شد اما هم‌چنان در برخی مناطق کشور برای تامین این نیاز حیاتی چالش‌هایی وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، درباره وضعیت تامین آب روستاهای استان تهران باید گفت که ۱۶۰ هزار مشترک در ۴۱۸ روستای استان تهران وجود دارد که برای تامین آب این روستاها تدابیر متعددی در نظر گرفته شده است، به‌گونه‌ای که بر اساس اعلام وزارت نیرو در حال حاضر ۲۸ مجتمع آبرسانی تکمیل و در حال فعالیت هستند و به ۲۲۰ هزار نفر جمعیت از طریق این مجتمع‌ها آبرسانی می‌شود.

در این میان یکی از برنامه‌های آبفای استان تهران، وصل کردن تک روستاها به این مجتمع‌هاست تا کنترل و کیفیت آبرسانی ارتقاء یابد که در این راستا نیز طی سال جاری ۱۲ مجتمع آب‌رسانی با استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی تکمیل شده و ۱۱۱ هزار نفر را تحت پوشش قرار داده است.

همچنین بخوانید

در این میان، رضا پوررجب – مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان تهران – چندی پیش به ایسنا گفت: بالای ۹۰ درصد از روستاهای استان تهران تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی قرار دارد و باید گفت که هیچ روستایی در استان تهران توسط تانکر آبرسانی نمی‌شود.

به گفته وی خوشبختانه آبفای روستایی استان تهران، تنها آبفایی است که هیچ کدام از روستاهای آن آبرسانی با تانکر سیار ندارند. البته ۸۵ روستا توسط دهیاری‌ها تامین آب می‌شوند و مابقی روستاها تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی استان تهران است.

در حال حاضر ۳۵۴ حلقه چاه در این حوزه وجود دارد که تامین آب ۴۱۲ روستا را عهده‌دارند و ۳۰۰۰ لیتر بر ثانیه آب در روستاهای استان تهران تولید می‌شود که باید گفت با توجه به این‌که آب روستاها از آب‌های زیرزمینی تامین می‌شود، کیفیت آب در این حوزه نیز مطلوب است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا