صنعت، معدن، تجارت

توسعه ۲۸۰ هزار هکتاری کشت گیاهان دارویی

 

مجری طرح توسعه گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی گفت: سطح زیر کشت گیاهان دارویی در کشور با توجه به هدف گذاری های صورت گرفته طی یک بازه زمانی پنج ساله یعنی ازسال ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ به وسعت ۲۸۰ هزار هکتار توسعه خواهد یافت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حسین زینلی در برنامه «خوشه چین» رادیو اقتصاد افزود: برای دستیابی به این هدف برنامه ریزی و سیاست گذاری دقیق و همه جانبه ای در کشور صورت گرفته است.

همچنین بخوانید

وی همچنین اظهارداشت: ایران با توجه به شرایط اقلیمی و تنوع گونه های گیاهی ظرفیت های منحصر به فردی در تولید گیاهان دارویی دارد.

مجری طرح توسعه گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی گفت: گیاهان دارویی کاربردهای زیادی در زمینه صنعت غذایی، دارویی، آرایشی، بهداشتی و غیره داشته و همینطور در بحث درآمدزایی، توسعه کسب و کار ، رونق تجارت، رشد اقتصادی، ارزآوری و بسیاری موارد دیگر نقش آفرین است.

وی در ادامه ضمن اشاره به تدوین سند گیاهان دارویی در نهاد ریاست جمهوری افزود: مطابق این سند مقرر شد هریک از ارگان ها، نهادها، دستگاه ها و وزارتخانه ها مسئولیتی در رابطه با اجرای اهداف و سیاست های این سند برعهده گیرند که در این زمینه به هریک از وزارتخانه های مرتبط به خصوص جهاد کشاورزی وظایفی محول شد.

زینلی تصریح کرد: کشت، توسعه، فرآوری و همینطور توسعه بازار گیاهان دارویی از جمله رسالت های که بردوش وزارت جهاد کشاورزی گذاشته شده است.

وی گفت: برای تحقق وظایف و رسالت های محوله با حکم « محمود حجتی » وزیر جهاد کشاورزی در شهریور ماه سال ۱۳۹۵ دفتری تحت عنوان مجری طرح گیاهان دارویی در این وزارتخانه راه اندازی شد.

این مقام مسئول افزود: کشت و توسعه گیاهان دارویی، تهیه برنامه جامع گیاهان دارویی، تدوین زنجیره ارزش گیاهان دارویی، ایجاد کشت و صنعت های گیاهان دارویی، برنامه ریزی در جهت کسب یارانه ها در راستای توسعه کشت گیاهان دارویی و غیره از جمله اهداف راه اندازی این دفتر بوده است.

وی در ادامه یادآورشد: خوشبختانه از ابتدای فعالیت دفتر مزبور تاکنون اقدامات خوبی در راستای تولید، فرآوری و توسعه بازار گیاهان دارویی در کشور انجام گرفته و این تلاش ها تا دستیابی به اهداف مورد پیش بینی تداوم خواهد داشت.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا