بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

مدیر مرکز فین‌تک بانک انصار: سعی ما این است ضمن افزایش سطح دانش فین‌تک به ایده‌های عملیاتی برسیم

اولین دوره مدرسه فین‌تک با همکاری باشگاه کارآفرینی تیوان، در محل پژوهشکده انرژی دانشگاه شریف از ۱۹ مهر تا ۲۹ آذر برگزار می‌شود. مدرسه فین‌تک یکی از خدماتی است که مرکز فناوری‌های نوین مالی بانک انصار (مرکز فین‌تک) با هدف ایجاد تجربه جدیدی از سرویس‌های بانکی برای مشتریان با همکاری فین‌تک‌ها تشکیل داده است. در این دوره طی یک سلسله کارگاه‌های آموزشی به هم پیوسته، علاقه‌مندان و فعالان حوزه فین‌تک با کسب‌وکار بانک‌ها و مؤسسات مالی آشنا می‌شوند و متخصصان صنعت بانکی در جریان موج تغییرات و تحولات دیجیتال قرار می‌گیرند.

مصطفی ثابتی، هدف از برگزاری این رویداد را پوشش حداکثری در حوزه فین‌تک و فراهم آوردن امکان حضور کلیه علاقه‌مندان می‌داند. او به وجه تمایز این دوره اشاره و استقبال از مدرسه فین‌تک را مطلوب ارزیابی می‌کند. مشروح گفت‌وگوی ما با مدیر مرکز فین‌تک بانک انصار را در ادامه بخوانید.

همچنین بخوانید

مصطفی ثابتی، مدیر مرکز فین‌تک بانک انصار درباره هدف برگزاری این دوره آموزشی می‌گوید: «سعی ما بر این است که در این دوره‌ها افراد با حوزه فین‌تک آشنا شوند و در همان جلسات ایده‌هایی شکل بگیرد. سیاست ما هم این بوده که جلسات را سلسله مراتبی پیش ببریم. در جلسات اول مفاهیم پایه‌ای را مطرح کردیم و در جلسات بعدی مباحث، عملی‌تر و منجر به خلق ایده می‌شود.»

او درباره وجه تمایز این دوره‌ها می‌گوید: «مدرسه فین‌تک علاوه بر اینکه به صورت زنده در سایت لحظه نگار پخش می‌شود، ۱۷ مرکز رشد فناوری در شهرهای مختلف هم این جلسات را پوشش می‌دهند و افراد می‌توانند سؤالات خود را به صورت غیرحضوری بپرسند.»

ثابتی ادامه می‌دهد: «ما سعی کرده‌ایم دو موضوع را در این دوره‌ها رعایت کنیم. اول اینکه از بحث پایه‌ای در کسب‌وکارها شروع کرده‌ایم تا افراد کسب‌وکار اصلی را بشناسند و بعد وارد کار شوند. موضوع دیگر این است که مدرسان دوره را از میان کسانی انتخاب کرده‌ایم که سابقه فعالیت در کسب‌وکارها را دارند.»

ثابتی درباره سرمایه‌گذاری روی ایده‌هایی که خلق می‌شود، می‌گوید: «سرمایه‌گذاری برای ایده‌ها در مرحله‌ای انجام می‌شود که افراد گروه خود را تشکیل داده‌اند و محصولی برای ارائه داشته باشند. در این صورت فضای کاری و سرویس اشتراکی را برای آنها فراهم می‌کنیم.»

مدیر مرکز فین‌تک بانک انصار معتقد است: «در این دوره‌ها با استقبال خوبی روبه‌رو بوده‌ایم. نزدیک به ۲۵ نفر کل دوره‌های مدرسه را به صورت یکجا ثبت‌نام کرده‌اند و در هرکلاس حدود ۲۰ تا ۳۰ نفر حضور دارند.»

 

مدرسه فین‌تک چه کارگاه‌هایی دارد؟

آشنایی با نهادهای پولی و مالی، آشنایی با بانک‌ها و کسب‌وکار آنها، آشنایی با بیمه‌ها و مدل کاری آنها، آشنایی با بازار سرمایه و مدل کاری آن، تکنولوژی‌های ساختارشکن، اکوسیستم فین‌تک، سرویس دیزاین فین‌تک‌ها، طراحی مدل کسب‌وکار، قوانین و مقررات حوزه فین‌تک و اصول مذاکره و ارائه سرویس به سرمایه‌گذاران دوره‌هایی است که برای این مدرسه در نظر گرفته شده که بعضی از آن‌ها برگزار شده است.

چهار کارگاه دیگر از ۸ تا ۲۹ آذر برگزار می‌شود. سرویس دیزاین فین‌تک‌ها هشتم آذرماه توسط فاطمه صدیقیان، مشاور طراحی سرویس مرکز فین‌تک بانک انصار ارائه می‌شود. مریم نجفی و مصطفی ثابتی طراحی مدل کسب‌وکار را ۱۵ آذرماه آموزش می‌دهند. مقررات حوزه فین‌تک، ۲۲ آذرماه توسط محمد یونسی، وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی شرکت‌های دانش‌بنیان و کسب‌وکارهای فناورانه و مشاور حقوقی مرکز فین‌تک بانک انصار ارائه داده می‌شود.

۲۹ آذرماه نیز اصول مذاکره و ارائه به سرمایه‌گذاران را مریم نجفی، مشاور سرمایه‌گذاری و توسعه کسب‌وکار مرکز فین‌تک بانک انصار ارائه می‌دهد.

افراد می‌توانند برای ثبت‌نام در دوره‌ها به این لینک مراجعه کنند.

 

منبع

راه پرداخت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا