بانک و بیمهطلا و ارز

کشف دلار و اسکناس‌های جعلی و مقادیری عتیقه‌جات

فرمانده انتظامی شهرستان تبریز از دستگیری توزیع‌کننده اسکناس و دلارهای جعلی و کشف عتیقه‌جات به ارزش ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از ایسنا، سرهنگ «فرهنگ نوروزی» در تشریح این خبر گفت: در پی کسب خبری مبنی بر این‌که یک سودجو در تبریز، دلار و اسکناس جعلی توزیع و در خرید و فروش عتیقه‌جات فعالیت دارد، شناسایی و دستگیری متهم در دستور کار مأموران  قرار گرفت.
وی افزود: مأموران کلانتری ۲۳ باسمنج در این راستا با تقویت گشت‌ها و استفاده از شیوه‌های پلیسی، متهم را شناسایی و دستگیر کردند. 
فرمانده انتظامی شهرستان تبریز خاطرنشان کرد: با اخذ مجوز قضائی مأموران در بازرسی از محل فعالیت متهم ۲۹ قطعه ۱۰۰ دلاری جعلی، ۹۳ قطعه اسکناس ۵۰۰ هزار ریالی به مبلغ ۴۴ میلیون و ۶۵۰ هزار ریال، حدود پنج کیلو انواع عتیقه‌جات مفرخ دوره اسلامی و یک دستگاه فلزیاب کشف که برابر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش ریالی اقلام کشف شده ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است. 
نوروزی با بیان این‌که متهم با تشکیل پرونده مقدماتی برای بررسی تخصصی به پلیس آگاهی استان تحویل شد، از شهروندان خواست که در زمان خرید، فروش و تبادلات ارزی و ریالی به هشدارها و توصیه‌های پلیس توجه کرده و برای تهیه ارز خارجی به مراکز و صرافی‌های معتبر مراجعه کنند و در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ با پلیس در میان بگذارند.

همچنین بخوانید
منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا