تجارتصنعت، معدن، تجارتصوت

صادرکنندگان ایرانی در کشورهای دیگر تنها هستند

 

دبیرکل کانون صرافان ایران گفت: صادرکنندگان ایرانی در مسیر صادرات کالا به کشورهای دیگر بسیار تنها هستند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  رضا ترکاشوند در گفتگو با برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد افزود: صادرکنندگان ایرانی در کشورهای دیگر به تنهایی باید با کسب اطلاعات و بازاریابی در بازارها نفوذ داشته باشند.

همچنین بخوانید

وی اتخاذ تصمیمی مبنی بر تحویل ارز حاصل از صادرات صادرکنندگان به بانک ها و صرافی های معتبر تصمیمی ملی دانست و اظهار داشت: ارز حاصل از صادرات با توجه به اعمال تحریم ها و فشارهای خارجی باید به کشور برگردد.

دبیرکل کانون صرافان ایران ادامه داد: ارز حاصل از صادرات عرضه شده به بانک ها و صرافی ها با تبدیل به ریال دوباره وارد چرخه اقتصادی می شود و اثرات مثبتی در میان مدت و بلند مدت بر روی اقتصاد می گذارد.

وی افزود: طرح الزام بازگرداندن ارز حاصل از صادرات به کشور دارای نواقصی که بانک مرکزی می تواند با برگزاری نشست هایی از نظرات بخش خصوصی و اتاق های بازرگانی برای رفع این نقص ها بهره گیری کند.


ترکاشوند در ادامه گفت: برخی از صادرکنندگان برای تولید و صادرات از حمایت های دولتی استفاده نمی کنند بنابراین برای این صادرکنندگان باید مشوق های صادراتی از نظر تسهیلاتی بانکی و غیره درنظر گرفته شود.

وی اظهارداشت: دولت ها در سایر ممالک دنیا با بازاریابی، ارائه اطلاعات زمینه و تامین اعتبار برای صادرکنندگان مسیر صادرات را هموار و تسهیلاتی ارائه می کنند.

دبیرکل کانون صرافان ایران ادامه داد: بدون شک با نقش آفرینی دولت در هموار کردن مسیر صادرات، صادرکنندگان به خدمات دولت وابسته و ارز حاصل از صادرات را به کشور برمی گردانند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا