ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

آیفون XR بهترین فروش بین همه‌ی آیفون‌ها از زمان عرضه را داشته است

 

طبق اعلام اپل، آیفون ۱۰ علی رغم قیمت بسیار بالایی که داشت، بهترین فروش از زمان عرضه را بین همه‌ی آیفون‌ها به دست آورده بود. اما امسال به نظر می‌رسد علاقمندان به گوشی‌های اپل بیشتر به دنبال نسخه‌ی ارزان قیمت‌تر این گوشی بوده‌اند. این در حالیست که روز گذشته خبر‌هایی مبنی بر کاهش فروش آیفون‌های ۲۰۱۸ را شنیده بودیم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، معاون بخش فروش شرکت اپل، «گرگ جوزویاک» روز گذشته اعلام کرد که آیفون XR در حال حاضر بهترین فروش از زمان عرضه‌اش را داشته. این اولین صحبت رسمی از طرف اپل است که در رابطه با عملکرد آیفون‌ها منتشر می‌شود.

همچنین بخوانید

در حالی که آیفون XR احتمالا بهترین شروع را بین همه‌ی آیفون‌ها داشته، اما مشکل اینجاست که اپل از ارائه‌ی رقم‌های دقیق و اعلام جزئیات خودداری کرده است. در واقع اپل تنها به اعلام موضوع یاد شده اکتفا کرده اما بدون ارقام دقیق نمی‌توان متوجه شد این موضوع در مقایسه با همه‌‌ی آیفون‌هاست یا اینکه صرفا این گوشی عملکردی بهتر از XS و XS مکس داشته که قیمت به مراتب بالاتری نسبت به آیفون XR دارند.

اخیرا در گزارشات اعلام شده بود که فروش آیفون‌ها کمتر از حد انتظار اپل است و این شرکت آمریکایی دو بار تولید دستگاه‌های خود را کاهش داده است. هرچند سال گذشته نیز خبر‌های مشابه در رابطه با آیفون ۱۰ وجود داشت اما در نهایت مشخص شد اپل درآمد قابل توجهی از فروش پرچم‌دار سال گذشته‌ی خود به دست آورده است.

به طور کلی به نظر می‌رسد سرمایه گذاران باید به شنیدن خبر‌های ضد و نقیض راجع به محصولات اپل عادت کنند. البته حتی اگر درآمد‌های اپل در فصل آینده وضعیت مطلوبی داشته باشد، باز هم نمی‌توان نسبت به عملکرد مطلوب یا نامطلوب آخرین آیفون‌های آن اظهار نظر کرد.

دلیل این موضوع آنجاست که اپل تصمیم ندارد رقم‌های دقیق میزان فروش آیفون‌های جدید خود را اعلام کند. اما طبق اعلام رسمی اپل، گوشی آیفون XR بهترین فروش از زمان عرضه را داشته است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا