ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

حوزه فناوری اطلاعات استان کرمانشاه ظرفیت بالایی دارد

نشست مشترک پارک علم و فناوری، دانشگاه علوم پزشکی و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان کرمانشاه در راستای تسهیل تجاری‌سازی فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور حوزه آی‌.تی برگزار شد.

به گزارش آرمان اقتصادی، دکتر معصومه خان احمدی، سرپرست پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه در این نشست با بیان اینکه از دغدغه‌های اصلی ما پاسخ به  نیازهای واحدهای فناور است، اظهار کرد: حوزه فناوری اطلاعات دارای ظرفیت بسیار بالایی در استان است که دستگاه‌های اجرایی می‌توانند از این پتانسیل استفاده کنند.

وی ادامه داد: در پارک علم و فناوری کرمانشاه سعی می‌کنیم با برگزاری این نشست‌ها به حل مشکلات بازار واحدهای فناور با دستگاه‌های اجرایی بپردازیم.

همچنین بخوانید

خان احمدی در ادامه با بیان اینکه کارنامه موفقی از فعالیت شرکت‌های فناور با دستگاه‌های اجرایی در استان داریم، عنوان کرد: از دستگاه‌های دولتی استان انتظار می‌رود تا از ظرفیت‌های استان حمایت کنند.

سرپرست پارک علم و فناوری کرمانشاه تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی استان از ظرفیت شرکت‌های بومی در واگذاری پروژه‌ها استفاده کنند.

در ادامه این نشست مهندس محمد رضا علیخانی، رییس سازمان نظام صنفی رایانه استان کرمانشاه نیز با بیان اینکه هم اکنون در استان ۱۲۰ شرکت فعال، ۴۰۰ عضو و ۱۰۰مشاور در نظام صنفی رایانه حمایت می‌شوند، گفت: با پارک علم و فناوری کرمانشاه تعامل بسیار خوبی برای  رشد این حوزه داریم.

وی ادامه داد: در استان بدنبال حفظ اشتغال موجود هستیم و از دستگاه‌های دولتی می‌خواهیم از ظرفیت‌های استان برای تامین نیازهای خود استفاده کنند.

علیخانی در ادامه با بیان اینکه در استان کرمانشاه شرکت‌های فعال در بخش فناوری اطلاعات با چالشی روبرو هستند که می‌توان از آن بعنوان رقابت ناسالم یاد کرد، گفت: ما رقبایی در استان داریم که حضور واقعی ندارند.

وی در ادامه دانشگاه علوم پزشکی را یکی از دستگاه‌های بسیار مهم عنوان کرد که پروژه‌های بسیاری در حوزه فناوری اطلاعات دارد و گفت: ساز و کارها باید مهندسی شود و واگذاری پروژه‌ها باید شفاف و سیستماتیک در دستگاه‌های اجرایی صورت بگیرد. 

در پایان مهندس بابک پاک نیا  مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان کرمانشاه گفت: از فعالیت بسیار خوب شرکت‌های عضو نظام صنفی رایانه استان استقبال می‌کنیم و سعی داریم تاحد ممکن اگر پروژه‌ای امکان انجامش در استان است توسط شرکت‌های بومی استان انجام بگیرد.

وی در ادامه رعایت سلسله مراتب و اخذ استعلام‌ها را از مواردی عنوان کرد که شرکت‌ها باید در هنگام درخواست پروژه به آن توجه ویژه داشته باشند و گفت: همه پروژه‌ها در سامانه و بصورت شفاف واگذار می‌شوند.

وی در پایان تصریح کرد:  طی کردن روند پروسه‌های اداری اجتناب ناپذیر است، اما می‌توانیم با تعامل بیشتر با نظام صنفی استان در روند آن تسریع ایجاد کنیم.

در پایان این جلسه شرکت‌ها  و واحدهای فناور فعال حوزه فناوری اطلاعات در بخش پزشکی به بیان مشکلات خود پرداختند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا